Koronki do Świętych i Błogosławionych Mężczyzn (G)

Koronka do Świętego Gerarda Majelli





16 PAŹDZIERNIKA

Koronka składa się z dziewięcio-paciorkowej konfiguracji (3 grupy po 3 paciorki) z medalikiem Świętego Gerarda na jednym końcu i medalikiem Świętej Rodziny na drugim.

Istnieją dwa zestawy modlitw, których możesz użyć do tej koronki.

Jedna dotyczy przyszłych matek, a druga dotyczący macierzyństwa, po którym następuje:

(3 razy) Ojcze nasz..., (3 razy) Zdrowaś Maryjo... i (3 razy) Chwała Ojcu...

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Modlitwa dla matki oczekującej dziecka:

Święty Gerardzie, umiłowany sługo Jezusa Chrystusa, doskonały naśladowco
pokornego Zbawiciela i wielbicielu Syna Matki Bożej, rozpal w moim sercu ogień
Bożej miłości, jaki płonął w twoim sercu i uczynił z ciebie anioła miłości.
Chwalebny święty Gerardzie, ty zostałeś wyniesiony przez Boga na patrona i
opiekuna matek w stanie błogosławionym. Wybaw mnie od wszelkich
niebezpieczeństw, wspieraj w trudnych chwilach i uproś szczęśliwe rozwiązanie.
Chroń dziecko, które teraz noszę pod sercem, aby mogło ujrzeć światło dnia i
otrzymać łaskę chrztu świętego.
Święty Gerardzie, wierzę w twoją pomoc i z nadzieją powierzam się twojemu
orędownictwu. Amen.

Modlitwa dla matki z dzieckiem:

Wszechmogący i Wieczny Boże, Ty, który za sprawą Ducha Świętego przygotowałeś ciało i duszę chwalebnej Dziewicy Maryi na godny przybytek dla Twojego Boskiego Syna i uświęciłeś św. Jana Chrzciciela, kiedy jeszcze był w łonie matki, wysłuchaj modlitw Twojej pokornej służebnicy, która prosi Cię przez wstawiennictwo świętego Gerarda, abyś bronił mnie od wszelkiego niebezpieczeństwa i czuwał nad moim dzieckiem, którym zechciałeś mnie pobłogosławić; niech zostanie obmyte w wodach chrztu, a po życiu chrześcijańskim na ziemi niech osiągnie wraz ze swoją matką szczęście wieczne w niebie. Amen.

lub

Modlitwa w różnych potrzebach:

Święty Gerardzie, przez twoją modlitwę i orędownictwo przyprowadziłeś do
Boga wiele serc, stałeś się pocieszeniem przygnębionych, wsparciem ubogich,
wspomożeniem chorych. Ty, który znasz ból i cierpienie, który ocierasz łzy twoich
czcicieli, usłysz moją modlitwę. Wejrzyj w moje serce i zobacz, jak cierpię.
Wejrzyj w moją duszę i uzdrów mnie. Przybądź mi szybko na pomoc!
Święty Gerardzie, mój potężny orędowniku, zawsze gotowy, aby pomagać
tym, którzy uciekają się do ciebie, módl się za mną. Tobie polecam tę ważną i pilną
potrzebę (tutaj przedstaw prośbę …).
Wiem, że nie zasługuję na twe łaski. Mimo to wysłuchaj mnie w imię tej
miłości, jaką żywisz ku Jezusowi i jego Matce Maryi. Amen.