Różne Koronki do Trójcy Przenajświętszej



Koronka do Boga rzeczy niemożliwych


Różaniec, na którym odmawia się tę koronkę, różni się od zwykłego różańca tym, że jest 7 cząstek i 7 paciorków w każdej cząstce.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na medaliku: Wierzę w Boga…

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 3 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo…

Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Błogosławić będę Pana w każdym czasie, na ustach moich zawsze Jego chwała. (Ps 34, 2)

Na 7 małych paciorkach: Dziękuję Panu, bo możliwe jest to, co wydaje się niemożliwe w moich oczach.

Po każdej siódemce: Chwalę Cię, Panie, za Obecność w moim życiu.



Koronka do Boga przenikającego wszystko


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: (Ps 139, 1-18. 23-24)

Przenikasz i znasz mnie, Panie,
Ty wiesz, kiedy siedzę i wstaję.
Z daleka spostrzegasz moje myśli,
przyglądasz się, jak spoczywam i chodzę,
i znasz wszystkie moje drogi.
Zanim słowo się znajdzie na moim języku,
Ty, Panie, już znasz je w całości.
Ty ze wszystkich stron mnie ogarniasz
i kładziesz na mnie swą rękę.
Zbyt przedziwna jest dla mnie Twoja wiedza,
tak wzniosła, że pojąć jej nie mogę.
Gdzie ucieknę przed duchem Twoim?
Gdzie oddalę się od Twego oblicza?
Jeśli wstąpię do nieba, Ty tam jesteś,
jesteś przy mnie, gdy położę się w Otchłani.
Gdybym wziął skrzydła jutrzenki,
gdybym zamieszkał na krańcach morza,
Tam również będzie mnie wiodła Twa ręka
i podtrzyma mnie Twoja prawica.
Jeśli powiem: „Niech więc mnie ciemność zasłoni
i noc mnie otoczy jak światło”,
To nawet mrok nie będzie dla Ciebie ciemny,
a noc jak dzień będzie jasna,
bo mrok jest dla Ciebie jak światło.
Ty bowiem stworzyłeś moje wnętrze
i utkałeś mnie w łonie mej matki.
Sławię Cię, żeś mnie tak cudownie stworzył;
godne podziwu są Twoje dzieła
i duszę moją znasz do głębi.
Nie byłem dla Ciebie tajemnicą,
kiedy w ukryciu nabierałem kształtów,
utkany we wnętrzu ziemi.
Oczy Twoje widziały moje czyny
i wszystkie spisane są w Twej księdze
Dni przeznaczone dla mnie,
nim choćby jeden z nich nastał.
Jak bezcenne są dla mnie Twoje myśli, Boże,
jak niezmierzona jest ich liczba!
Gdybym chciał je zliczyć, więcej ich niż piasku;
gdybym doszedł do końca, nadal jestem z Tobą.
Przenikaj mnie, Boże, i poznaj moje serce,
doświadcz mnie i poznaj moje myśli.
I zobacz, czy idę drogą nieprawą,
a prowadź mnie drogą odwieczną.

1. Ja jestem Ten, co przenika nerki i serca; i dam każdemu z was według waszych czynów. (Ap 2, 23)

(10 razy) Przenikaj mnie, Boże, i poznaj moje serce, doświadcz mnie i poznaj moje myśli. I zobacz, czy idę drogą nieprawą, a prowadź mnie drogą odwieczną. (Ps 139, 23-24)

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

2. Ten zaś, który przenika serca, zna zamiar Ducha, [wie], że przyczynia się za świętymi zgodnie z wolą Bożą. (Rz 8, 27)

(10 razy) Przenikaj mnie, Boże, i poznaj moje serce, doświadcz mnie i poznaj moje myśli. I zobacz, czy idę drogą nieprawą, a prowadź mnie drogą odwieczną. (Ps 139, 23-24)

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

3. Lampą Pańską jest duch człowieka: on głębię wnętrza przenika. (Prz 20, 27)

(10 razy) Przenikaj mnie, Boże, i poznaj moje serce, doświadcz mnie i poznaj moje myśli. I zobacz, czy idę drogą nieprawą, a prowadź mnie drogą odwieczną. (Ps 139, 23-24)

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

4. Duch przenika wszystko, nawet głębokości Boga samego. (1 Kor 2, 10)

(10 razy) Przenikaj mnie, Boże, i poznaj moje serce, doświadcz mnie i poznaj moje myśli. I zobacz, czy idę drogą nieprawą, a prowadź mnie drogą odwieczną. (Ps 139, 23-24)

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

5. Mądrość bowiem jest ruchliwsza od wszelkiego ruchu i przez wszystko przechodzi, i przenika dzięki swej czystości. (Mdr 7, 24)

(10 razy) Przenikaj mnie, Boże, i poznaj moje serce, doświadcz mnie i poznaj moje myśli. I zobacz, czy idę drogą nieprawą, a prowadź mnie drogą odwieczną. (Ps 139, 23-24)

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Na zakończenie: Drogi Boże (Rz 11, 33-36)

O głębokości bogactw,
mądrości i wiedzy Boga.
Jakże niezbadane są Jego wyroki
i nie do wyśledzenia Jego drogi.
Kto bowiem poznał myśl Pana
albo kto był Jego doradcą?
Lub kto Go pierwszy obdarował,
aby nawzajem otrzymać odpłatę?
Albowiem z Niego i przez Niego,
i dla Niego jest wszystko.
Jemu chwała na wieki.

Amen!

Koronka do Boskiej Czułości


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

W pierwszej tajemnicy kontemplujemy czułość Boga Ojca w tajemnicy predestynacji: Wiemy też, że Bóg z tymi, którzy Go miłują, współdziała we wszystkim dla ich dobra, z tymi, którzy są powołani według [Jego] zamiaru. Albowiem tych, których od wieków poznał, tych też przeznaczył na to, by się stali na wzór obrazu Jego Syna, aby On był pierworodnym między wielu braćmi. Tych zaś, których przeznaczył, tych też powołał, a których powołał – tych też usprawiedliwił, a których usprawiedliwił – tych też obdarzył chwałą. (Rz 8, 28-30)

Ojcze nasz…
(10 razy) Czuły Ojcze, pociesz nas.
Chwała Ojcu…

W drugiej tajemnicy kontemplujemy czułość Boga Jezusa w tajemnicy zbawienia: Ukazała się bowiem łaska Boga, która niesie zbawienie wszystkim ludziom i poucza nas, abyśmy wyrzekłszy się bezbożności i żądz światowych, rozumnie i sprawiedliwie, i pobożnie żyli na tym świecie, oczekując błogosławionej nadziei i objawienia się chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego, Jezusa Chrystusa, który wydał samego siebie za nas, aby odkupić nas od wszelkiej nieprawości i oczyścić sobie lud wybrany na własność, gorliwy w spełnianiu dobrych uczynków. To mów, do tego zachęcaj i karć z całą powagą, niechaj cię nikt nie lekceważy! (Tt 2, 11-15)

Ojcze nasz…
(10 razy) Czuły Jezu, zbaw nas.
Chwała Ojcu…

W trzeciej tajemnicy kontemplujemy czułość Boga Ducha Świętego w tajemnicy Zesłania Ducha Świętego: Gdy jednak przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam poślę od Ojca, Duch Prawdy, który od Ojca pochodzi, On będzie świadczył o Mnie. (J 15, 26)

Ojcze nasz…
(10 razy) Czuły Duchu Święty, rozpal nas.
Chwała Ojcu…

W czwartej tajemnicy kontemplujemy czułość Najświętszej Maryi, Matki Kościoła, Pośredniczki wszelkich Łaska, Matki Jezusa i naszej Matki.

Ojcze nasz…
(10 razy) Czuła Maryjo, chroń nas.
Chwała Ojcu…

W piątej tajemnicy kontemplujemy czułość Wszystkich Świętych i Błogosławionych w ich świadectwach i ich wstawiennictwu za nami u Pana Boga Ojca.

Ojcze nasz…
(10 razy) Czuli Wszyscy Święci, módlcie się za nami.
Chwała Ojcu…

Niech będzie znana, chwalona, kochana, czułość Boga dla nas! Dziękujemy za Twą czułość, Panie!

Koronka Pochwały


Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Akt skruchy: Ach, żałuję za me złości, jedynie dla Twej miłości. Bądź miłościw mnie grzesznemu, dla Ciebie odpuszczam bliźniemu!

Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Chwal, duszo moja, Pana, chcę chwalić Pana, jak długo żyć będę; chcę śpiewać Bogu mojemu, póki będę istniał. (Ps 146, 1)

Na 10 małych paciorkach: Błogosław, duszo moja, Pana, i całe moje wnętrze – święte imię Jego! (Ps 103, 1)

Na zakończenie (3 razy): Chwała Ojcu…

Koronka o pewność, że wszystko jest łaską


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na dużych paciorkach: Boże, jeśli się wznoszę do Ciebie przez ufność i miłość, to nie dlatego, żebyś w swym uprzedzającym miłosierdziu zachował mą duszę od grzechu śmiertelnego, ale dlatego, że jesteś Miłością Miłosierną.

Na 10 małych paciorkach: Jezu, uniżasz samego siebie, by moje NIC przemienić w Twoje WSZYSTKO.

Kocham Cię… Mój Boże, kocham Cię…

***

19 październik 2006 – Wszystko jest łaską

W świetle małej drogi pojawiło się nowe spojrzenie na oścień, który noszę w sobie. Czym jest dla mnie mój oścień? Brakiem integracji! Słabością! Nierealnym celem! Przejawem obecności ościenia są wyrzuty, dręczenie, ciągłe wymyślanie praktyk ascetycznych, robienie postanowień. Rodzi się zasadnicze pytanie: czy źródłem dla tych przejawów jest Miłość Miłosierna czy własne cele? Przez pryzmat wydarzeń, które złożyły się na moje życie dochodzę do wniosku, że do tej pory skłaniałem się ku własnym celom. Bezwzględnym warunkiem dla pragnień pochodzenia Bożego jest wewnętrzna pewność, której nie posiadam wystarczająco. Celem Miłości Miłosiernej nie jest pełna integracja mojej osobowości, której brak przykuwa całą moją uwagę, wskutek czego zasłania wszystko inne. Proces zintegrowania ościenia, którym nazwałem swoją słabość i której przez długi czas poświęcałem swoją uwagę i siłę, jest nieosiągalny dla mnie i moich możliwości. Swoje poznanie zawdzięczam Małej Przyjaciółce, a właściwie przejęciu spojrzenia na Boga i jego miłość, które w Jej przypadku w pełni pokrywały się z objawionymi. Przechodzę do odkryć. „Właściwością miłości jest zniżanie się”. Miłość, która owocuje uniżeniem, nazwana została z kolei „miłosierdziem”. Zatem Miłość Boga w stosunku do człowieka może być nazwana Miłością Miłosierną. Po tym teologicznym wstępie przechodzę do dwóch najważniejszych myśli, które będę musiał wykuć na pamięć i powtarzać na różańcu, tę krótką na małych paciorkach, a dłuższą na dużych: „Jezus uniża samego siebie, by moje NIC mogło być przemienione w Boże WSZYSTKO” i „Jeśli się wznoszę do Boga przez ufność i miłość, to nie dlatego, że w swym uprzedzającym miłosierdziu zachował mą duszę od grzechu śmiertelnego, ale dlatego, że dobry Bóg jest Miłością Miłosierną”. Ta modlitwa ma służyć zdobywaniu pewności, że pragnienia, które noszę w sobie, są pochodzenia Bożego. Niepodobne jest do Miłości Miłosiernej, żeby mnie dręczyła nierealnymi pragnieniami. Doszedłem do tego po latach, a niewątpliwie pomógł mi w tym obecny kontekst. Jeśli dążeniem Boga we mnie jest usunięcie ościenia za wszelką cenę, nie posłałby mnie w miejsce, gdzie brakuje specjalistycznych narzędzi. Jeśli tu się znalazłem, to właśnie dlatego, że Bóg kocha mnie takim jakim jestem i ma dla mnie robotę na miarę moich możliwości. Być może oddanie się temu zaszczytnemu celowi jest specjalistycznym narzędziem pochodzenia Boskiego, a nie ludzkiego. Trudno powiedzieć! To nie moja sprawa. W tak zarysowanej sytuacji serce krzyczy, że „wszystko jest łaską”. Dzięki małej drodze i to zdanie zostało uzupełnione o brakujące z mojej strony rozumienie. Do tej pory chodziłem z przekonaniem, że „Bóg nie chce śmierci grzesznika”. Dzisiaj idę spać z nowym, bo pełniejszym: „Gdybyście mnie któregoś ranka zastali nieżywego – nie martwcie się tym; byłby to po prostu dowód, że dobry Tatuś-Pan Bóg przyszedł, aby mnie zabrać. Wielką łaską jest otrzymać sakramenty na drogę; ale jeśli Bóg na to nie zezwala, to również dobrze; wszystko jest łaską…”.

Ks. Rafał Lar

Ewangeliczna Koronka o umiłowanie Boga nade wszystko


Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na dużych paciorkach: Panie, ogarnij nas tym ogniem, który przyniosłeś na ziemię i tak bardzo pragniesz, aby zapłonął.

Na 10 małych paciorkach: Daj nam Panie światło, moc i miłość Ducha Świętego.

Po każdej dziesiątce: Jezu ukrzyżowany, spraw, abyśmy byli jedno w miłowaniu Ciebie nade wszystko i w wypełnianiu Twojej świętej woli.

Koronka o czystość serca


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Mt 5, 8 – Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.

Na 10 małych paciorkach: Ps 51, 12 – Stwórz, Boże, we mnie serce czyste i odnów we mnie moc ducha.

Po każdej dziesiątce: Chwała Ojcu…

Na zakończenie: (3 razy) Przeczyste Serce Józefa, strzeż i umacniaj nas.

Różaniec o Trzy Cnoty Boskie: Wiarę, Nadzieję i Miłość


Do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na początkowej części Różańca i trzech dziesiątkach.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

- Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
- Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

- Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
- Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Wierzę w Boga…

Akt Wiary - Wierzę w Ciebie, Boże żywy, w Trójcy jedyny, prawdziwy; Wierzę, coś objawił Boże, Twe słowo mylić się nie może.

Akt Nadziei - Ufam, Tobie, boś Ty wierny, wszechmogący i miłosierny; Dasz mi grzechów odpuszczenie, łaskę i wieczne zbawienie.

Akt Miłości - Boże, choć Cię nie pojmuję, jednak nad wszystko miłuję. Nad wszystko, co jest stworzone, Boś Ty dobro nieskończone.

I. O pomnożenie Cnoty Wiary: Ojcze nasz…

(10 razy) Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus, który niech w nas pomnaża Wiarę. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.

Chwała Ojcu…

II. O wzmocnienie Cnoty Nadziei: Ojcze nasz…

(10 razy) Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus, który niech w nas wzmacnia Nadzieję. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.

Chwała Ojcu…

III. O rozpalenie Cnoty Miłości: Ojcze nasza…

(10 razy) Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus, który niech w nas rozpala Miłość. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.

Chwała Ojcu…

(3 razy) Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy: z nich zaś największa jest miłość. 1 Kor 13, 13

Koronka o Wiarę, Nadzieję i Miłość


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

- Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
- Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

- Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
- Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Wierzę w Boga…

O pomnożenie Cnoty Wiary: Ojcze nasz…

(10 razy) Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy: z nich zaś największa jest miłość.     1 Kor 13, 13

O wzmocnienie Cnoty Nadziei: Ojcze nasz…

(10 razy) Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy: z nich zaś największa jest miłość.     1 Kor 13, 13

O rozpalenie Cnoty Miłości: Ojcze nasza…

(10 razy) Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy: z nich zaś największa jest miłość.     1 Kor 13, 13

(3 razy) Chwała Ojcu…

Różaniec o Miłość


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

- Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
- Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

- Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
- Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Na krzyżyku: Hymn o miłości 1 Kor 13, 1-13

Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,
a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
Gdybym też miał dar prorokowania
i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelką wiedzę,
i wszelką [możliwą] wiarę, tak iżbym góry przenosił.
a miłości bym nie miał,
byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał,
nic bym nie zyskał.
Miłość cierpliwa jest,
łaskawa jest.
Miłość nie zazdrości,
nie szuka poklasku,
nie unosi się pychą;
nie dopuszcza się bezwstydu,
nie szuka swego,
nie unosi się gniewem,
nie pamięta złego;
nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli się z prawdą.
Wszystko znosi,
wszystkiemu wierzy,
we wszystkim pokłada nadzieję,
wszystko przetrzyma.
Miłość nigdy nie ustaje,
[nie jest] jak proroctwa, które się skończą,
albo jak dar języków, który zniknie,
lub jak wiedza, której zabraknie.
Po części bowiem tylko poznajemy,
po części prorokujemy.
Gdy zaś przyjdzie to, co jest doskonałe,
zniknie to, co jest tylko częściowe.
Gdy byłem dzieckiem,
mówiłem jak dziecko,
czułem jak dziecko,
myślałem jak dziecko.
Kiedy zaś stałem się mężem,
wyzbyłem się tego, co dziecięce.
Teraz widzimy jakby w zwierciadle, niejasno;
wtedy zaś [zobaczymy] twarzą w twarz:
Teraz poznaję po części,
wtedy zaś poznam tak, jak i zostałem poznany.
Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość – te trzy:
z nich zaś największa jest miłość.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Wierzę w Boga…

Na dużym paciorku: Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całą swoją mocą i całym swym umysłem, a swego bliźniego jak siebie samego. Łk 10, 27

Na 10 małych paciorkach: Zapal w nas, Panie, ogień Twej miłości!

Po każdym dziesiątku: Ojcu, Synowi i Duchowi Prawdy, Który miłości darem jest i dawcą, chwała niech będzie, cześć i uwielbienie teraz i zawsze. Amen.


Koronka Światła


Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Odnowienie przyrzeczeń chrzcielnych:

Wyrzekam się grzechu, aby żyć w wolności dzieci Bożych.

Wyrzekam się wszystkiego, co prowadzi do zła, aby mnie grzech nie opanował.

Wyrzekam się szatana, który jest głównym sprawcą grzechu.

Wierzę w Boga Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi.

Wierzę w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, narodzonego z Maryi Dziewicy, umęczonego i pogrzebanego, który powstał z martwych i zasiada po prawicy Ojca.

Wierzę w Ducha Świętego, święty Kościół powszechny, obcowanie Świętych, odpuszczenie grzechów, zmartwychwstanie ciała i życie wieczne.

Taka jest moja wiara. Taka jest wiara Kościoła, której wyznawanie jest naszą chlubą w Chrystusie Jezusie, Panu naszym.

Uważam, że tylko Jezus Chrystus może mnie wybawić od zła, które mnie dotyka i że mogę polegać tylko na Nim.

Bóg wszechmogący, Ojciec naszego Pana Jezusa Chrystusa, który mnie uwolnił od grzechu i odrodził z wody i Ducha Świętego, On sam namaścił mnie krzyżmem zbawienia, abym włączony do ludu Bożego wytrwał w jedności z Chrystusem Kapłanem, Prorokiem i Królem na życie wieczne. Amen.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo… - o Wiarę.
Zdrowaś Maryjo… - o Nadzieję.
Zdrowaś Maryjo… - o Miłość.

Chwała Ojcu…

I Tajemnica - A oto znów przemówił do nich Jezus tymi słowami: „Ja jestem światłością świata. Kto idzie za Mną, nie będzie chodził w ciemnościach, lecz będzie miał światło życia. (J 8, 12)

Ojcze nasz…
(10 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Przybądź, Duchu Święty i ześlij na nas Twoje Światło.

II Tajemnica - Ześlij światłość swoją i wierność swoją: niech one mnie wiodą i niech mnie przywiodą na Twoją świętą górę i do Twych przybytków! I przystąpię do ołtarza Bożego, do Boga, który jest moim weselem. Radośnie będę Cię chwalił przy wtórze harfy, Boże, mój Boże! (Ps 43, 3-4)

Ojcze nasz…
(10 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Przybądź, Duchu Święty i ześlij na nas Twoje Światło.

III Tajemnica - Jak cenna jest Twoja łaska, synowie ludzcy przychodzą do Ciebie, chronią się w cieniu Twych skrzydeł: sycą się tłuszczem Twojego domu, poisz ich potokiem Twoich rozkoszy. Albowiem w Tobie jest źródło życia i w Twej światłości oglądamy światłość. (Ps 36, 8-10)

Ojcze nasz…
(10 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Przybądź, Duchu Święty i ześlij na nas Twoje Światło.

IV Tajemnica - Błogosławiony, który przybywa w imię Pańskie! Błogosławimy wam z domu Pańskiego. Pan jest Bogiem: niech nas oświeci! (Ps 118, 26-27a)

Ojcze nasz…
(10 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Przybądź, Duchu Święty i ześlij na nas Twoje Światło.

V Tajemnica - Wy jesteście światłem świata. Nie może się ukryć miasto położone na górze. Nie zapala się też światła i nie stawia pod korcem, ale na świeczniku, aby świeciło wszystkim, którzy są w domu. Tak niech świeci wasze światło przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie. (Mt 5, 14-16)

Ojcze nasz…
(10 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Przybądź, Duchu Święty i ześlij na nas Twoje Światło.

Na zakończenie: Modlitwa do Trójcy Przenajświętszej Bł. Elżbiety ot Trójcy Świętej, Karmelitanki Bosej:

Boże mój, Trójco, którą uwielbiam, pomóż mi zapomnieć o sobie samej, abym mogła zamieszkać w Tobie, nieporuszona, spokojna – tak, jakby moja dusza była już w wieczności. Oby nic nie zmąciło mego pokoju, ani nie wyprowadziło mnie z Ciebie, o mój Niezmienny, ale niech każda chwila unosi mnie coraz dalej, w głębię Twego Misterium! Uspokój duszę moją. Uczyń ją swym niebem, swoim mieszkaniem umiłowanym i miejscem swego spoczynku. Niech nigdy nie zostawię Cię tam samego, ale niech trwam tam całą sobą, cała- czuwając przebudzona w wierze, cała- adorując (wielbiąc), cała – poddana Twemu twórczemu działaniu.

O Chryste mój, Umiłowany, ukrzyżowany z Miłości! Chciałabym zostać oblubienicą, Twego Serca. Chciałabym złączyć się z Tobą w jedno. Chciałabym okryć Cię chwałą, i ukochać Ciebie tak, iżbym śmierć poniosła z miłości! Ale czuję swą bezsilność. Błagam Cię, przyoblecz mnie w siebie, i duszę moją dostosuj do wszelkich poruszeń Swojej duszy. Ogarnij mnie, pochłoń, zanurz, zastąp moje miejsce, aby moje życie promieniowało jedynie Twoim życiem. Przyjdź do mnie, jako Ten, który uwielbia, wynagradza i zbawia.

O, Verbum, Odwieczne Słowo mego Boga! Chcę przebyć życie słuchając Ciebie. Chcę być najzupełniej pojętną, aby Cię zrozumieć, od Ciebie wszystkiego się nauczyć. A następnie, poprzez ciemności, całą pustkę i własną bezsilność, chcę zawsze wpatrywać się w Ciebie i trwać w Twojej wielkiej Światłości, Gwiazdo moja umiłowana! Olśnij mnie tak, abym nie zdołała oddalić się poza okrąg promieni Twego światła.

Ogniu trawiący, Duchu Miłości, zstąp na mnie! Niech w mojej duszy dokona się jakby wcielenie Słowa. Niech stanę się dla Niego jakby nowym człowieczeństwem, w którym mógłby odnawiać swą Tajemnicę.

A Ty, mój Ojcze, skłoń się ku swemu ubogiemu, maleńkiemu stworzeniu, „osłoń je swym Cieniem”, racz w nim widzieć jedynie „Umiłowanego”, w którym złożyłeś całe swe upodobanie.

O, moi Trzej! moje Wszystko! moja Szczęśliwości! Samotności nieskończona! Bezmiarze, w którym się zatracam! Oddaję się Wam, jako zdobycz ofiarna. Ukryjcie się we mnie, ażebym mogła ukryć się w Was, w oczekiwaniu na wejście w waszą Światłość i przepaść bezmiaru waszych doskonałości.

Koronka błagalna za Ojczyznę


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 3 małych paciorkach: Maryjo, błagaj Majestat Boski o Miłosierdzie dla naszej umęczonej Ojczyzny.

Na drugim dużym paciorku: Chwała Ojcu, który stworzył niebo i ziemię, i Synowi, który odkupił grzechy nasze, i Duchowi Świętemu, który uświęcił zbawiony lud.

Na dużych paciorkach: Boże w Trójcy Świętej Wszechmocny, ratuj Ojczyznę przez wstawiennictwo Patronów Narodu Polskiego!

Na 10 małych paciorkach: Boże w Trójcy Świętej Sprawiedliwy, ofiarujemy Ci za grzechy naszej Ojczyzny Boleści Niepokalanego Serca Maryi i Mękę Najmilszego Syna Twego, Jezusa Chrystusa.

Na zakończenie 3 razy: Boże w Trójcy Świętej Miłosierny, daj nam wytrwać w Twojej służbie.

Ofiarowanie Koronki: Trójco Przenajświętsza, pokornie błagamy Twój Majestat za przyczyną Najświętszej Maryi Panny, Która nieustannie za nami oręduje i przez cierpienia Świętych i Błogosławionych synów i córek Narodu Polskiego, łącząc nasze prośby i błagania z nieustanną Ofiarą Jezusa Chrystusa, prosimy daj nam powstać z naszych narodowych wad i złych skłonności, racz pomóc w tej nierównej walce ze złem! Krzyż Chrystusa niech nam będzie Drogowskazem i jedynym Celem teraz i na wieki wieków. Amen.

***

Koronkę ułożył Pan Piotr Suchecki z Hrubieszowa w 1995 roku.

Różaniec wielbiący Majestat Boży


Odmawia się na Różańcu

Na krzyżyku: Wierzę w Boga Ojca…

Ojcze nasz…, (3 razy) Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Ojcze Niebieski, przebacz nam nasze grzechy i uczyń serca nasze według Serca Syna Swego.

Na 10 małych paciorkach: Najmiłosierniejsze Serce Jezusa, konające na Krzyżu, bądź czczone, wielbione i wysławiane od wszystkich pokoleń ziemi. Ratuj konające serca, ciała i dusze.

Obietnice: Mario, proszę cię, odmów w pierwszy piątek miesiąca tę modlitwę i ofiaruj za lud Arki Nowego Przymierza o ich pokój serc, ciał i dusz, o zdrowie i miłość nieba na ziemi. Przez te modlitwy, które ci podałem, wielbiące Majestat Boży, będą uwielbione dusze tych, którzy je będą odmawiać. Nie szemrajcie między sobą, nie wyjaśniajcie ludziom na dużo, aby gadanie nie stało się czcze. Proście, a przez modlitwę dowiecie się prawdy. Jeśli was ktoś zapyta o prawdę Moich słów, każcie mu odmówić różaniec na pierwszy piątek i 60 dziesiątków, a odnajdzie prawdę, bo nią jest miłość, a miłość zwycięży wszelkie zło. Proście o pokorę, a będę was nią karmił. Proście o jedność, a dam wam. Proście o pokój, a będzie go mieli. Czekam na każdą waszą modlitwę. Po każdej zakończonej modlitwie ofiarujcie ją na moje Ręce w danej intencji, a jeśli do Płomienia Miłości na Ręce Matki Bożej Bólu Cierni, Mojej kochanej Mateńki. Jeśli jest wśród was, w waszym domu, zatwardziały grzesznik, ofiarujcie go przez ból Serca Dziewicy Niepokalanej i proście:

„Jezu Miłosierny, mocą potęgi Miłosierdzia Swojego ulecz (np: Mamę, Piotra, Andrzeja, Małgorzatę…) serce, ciało i duszę” (3 razy)
„Jezu Miłosierny, obdarz go(ją)pokojem i miłością nieba na ziemi” (1 raz)

Koronka do Sprawiedliwości


Odmawia się na Różańcu

Na 3 małych paciorkach: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużym paciorku: Chwała Trójcy Przenajświętszej, Chwała Ojcu Przedwiecznemu, Chwała Synowi Bożemu i Chwała Duchowi Świętemu. Trójco Przenajświętsza, zmiłuj się nam nami, zmiłuj się.

Na 10 małych paciorkach: P: Jezu, Królu Sprawiedliwości, O: Zmiłuj się nad nami.

Na zakończenie: Jezu, Królu Sprawiedliwości i Miłosierdzia, zmiłuj się nad nami.

Koronka na ratunek świata


Odmawia się na Różańcu

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku mówić: (3 razy) Święty Boże, Święty mocny, Święty nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem.

Na dużych paciorkach: Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Już jesteśmy w tej erze w oczekiwaniu na przyjście Chrystusa Pana na ziemię. Przyjdź Królestwo Twoje – Boże w Trójcy niepojęty – ratuj świat i mnie!

Na 10 małych paciorkach: Boże, ratuj świat.

Koronka o wypełnianie Przykazania Miłości


Odmawiana na Różańcu, w niedzielę.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach:
P.: Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Trwajcie w miłości mojej!
W.: Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej. (J 15, 9-10a)

Na 10 małych paciorkach:
P.: To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali,
W.: tak jak Ja was umiłowałem. (J 15, 12)

Na zakończenie:
P.: Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całą swoją mocą i całym swym umysłem,
W.: a swego bliźniego jak siebie samego. (Łk 10, 27)

***

Tę Koronkę odmawia się o wypełnianie przykazania miłości Boga i bliźniego, które jest największym przykazaniem Bożym.

Koronka Ochrony


Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 3 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo… na chwałę Pana Boga Ojca, Zdrowaś Maryjo… (prośba, intencja), Zdrowaś Maryjo… w dziękczynnej pewności, że prośba zostanie wysłuchana.

Na dużych paciorkach: Święty Boże, Wszechmogący, Święty, zachowaj nas, którzy mieszkamy na tej ziemi.

Na 10 małych paciorkach: Jezu Zbawicielu, miłosierny Zbawicielu, oszczędź Twoich ludzi.

Na zakończenie 3 razy: Synu Boży, Wieczny Synu, dziękuję Ci za to, co zrobiłeś.

***

Pan Jezus obiecuje szczególną ochronę przez odmawianie tej modlitwy koronkowej. Ma ona wielką moc uzdrawiania, naprawiania rozbitych małżeństw i leczy duchowe, fizyczne i emocjonalne problemy. Ma ona innego wymiaru ochronę, nawet większą niż tą, co możemy zrozumieć w tej chwili. Pan Jezus Chrystus nakazuje, aby w trybie pilnym szerzyć to szczególne nabożeństwo. Nie ma zastąpić codziennego Różańca Świętego.

Mała Koronka do Woli Bożej


Według Świętego Hannibala Marii Di Francia

Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku:

Ojcze nasz..
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Chwała Ojcu…

Na 10 małych paciorkach: Bądź wola Twoja jako w niebie tak i na ziemi.

Na zakończenie: Panie Jezu, chwalimy Cię, kochamy Cię, błogosławimy Cię i dziękujemy Tobie! Ty jesteś Bogiem z Ojcem i Duchem Świętym! Niech się spełni Święta i Wieczna Wola Twoja, Panie! Amen!