Koronki do Matki Bożej Płaczącej


Koronka do Krwawych Łez Matki Bożej




Koronkę odmawia się o 7-mej wieczorem.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na medaliku: O Jezu, przybity do Krzyża! Padamy do Twoich Stóp i składamy Ci w ofierze Krwawe Łzy Tej, która z największą miłością współbolała z Tobą, towarzysząc Ci na Twej Bolesnej Drodze Krzyżowej. Spraw, o Dobry Mistrzu, abyśmy z miłością pojęli wymowę Krwawych Łez Twojej Najświętszej Matki, a pełniąc Twą Świętą Wolę tu na Ziemi, stali się godnymi wielbić Cię i czcić przez całą wieczność w Niebie. Amen.

Na dużych paciorkach: O Jezu, spójrz na Krwawe Łzy Tej, która umiłowała Cię najmocniej tu, na Ziemi, i nadal najgoręcej miłuje Cię w Niebie.

Na 7 małych paciorkach: O Jezu, wysłuchaj prośby nasze przez Krwawe Łzy Twojej Najświętszej Matki.

Na zakończenie (3 razy): O Jezu, spójrz na Krwawe Łzy Tej, która umiłowała Cię najmocniej tu, na Ziemi, i nadal najgoręcej miłuje Cię w Niebie.

Modlitwa: O Maryjo, Matko Boleści, Matko Litości, Matko Miłosierdzia! Zjednocz nasze prośby ze swoimi prośbami, aby Twój Boski Syn Jezus, którego wzywamy, wysłuchał nasze wołanie, a przez przyczynę Twoich Matczynych Krwawych Łez, udzielił nam łask, o które Go błagamy i doprowadził nas do szczęścia wiecznego. Amen.

Na medaliku:

Awers: ”Twoje Krwawe Łzy, o Matko Bolesna, kruszą moc szatana!”

Rewers: „O Jezu, zakuty w kajdany, przez Twoją Boską łagodność uchroń świat przed zagładą!”

Amen!



***

Koronkę do N.M.P. od Łez podyktował Pan Jezus S. Amalii współzałożycielce „Instytutu Misjonarek Jezusa Ukrzyżowanego” w Campinas, w Brazylii 8.11.1929r. Pan Jezus powiedział: „Módlcie się do Mnie przez Łzy Mojej Matki. O cokolwiek ludzi Mnie będą prosić przez Łzy Mojej Matki, chętnie im tego udzielę. (…) Innym razem, do tej siostry przyszła Matka Boża. Trzymając Koronkę (Różaniec), której paciorki lśniły jak słońce i były białe jak śnieg powiedziała: „Oto Różaniec Łez Moich… Syn Mój chce Mnie uczcić w szczególny sposób i z radością udzieli wszelkich łask za przyczyną Moich Łez. Różaniec (Koronka) ten posłuży do nawrócenia wielu grzeszników, a zwłaszcza opętanych przez diabła”. Maryja nauczyła siostrę Amalię odmawiać ten Różaniec, składający się z 7 części po 7 pereł każda. Matka Boża wyraziła życzenie, aby w każdej rodzinie i klasztorach, uważano sobie za obowiązek miłości odmawiać „Koronkę do Łez” o 7-mej wieczorem (19:00)… Stolica Apostolska 15.5.1934r. zatwierdziła nabożeństwo. Koronka ta ma wielką potęgę i moc. 21.9.1982r. płakała Matka Boża krwawymi Łzami w figurce „Róży Duchownej” we włoskiej miejscowości Erbanno. Powiedziała: „Odmawiajcie Koronkę do Krwawych Łez! Rozpowszechniajcie ją! Zły duch musi uchodzić z tego miejsca gdzie odmawiana jest ta Koronka.

***

SZCZEGÓŁOWA HISTORIA KORONKI DO KRWAWYCH ŁEZ MATKI BOŻEJ

Siostra Amalia Aguirre (1901- 1977)

Pierwsza wizja 8 listopada 1929

W dniu 8 listopada 1929 do s. Amalii przyszedł krewny, którego żona była poważnie i nieuleczalnie chora. Ze łzami w oczach zapytał, „Co stanie się z dziećmi?” Jego stan i smutek z powodu takiej sytuacji bardzo zasmuciły s. Amalię. Od razu zwróciła się do Boga w modlitwie, gdy słuchała tej smutnej opowieści. Poszła zaraz do kaplicy i natychmiast przedstawiła wszystkie te troski Panu Jezusowi w Najświętszym Sakramencie. Klęcząc na schodach przed ołtarzem i tabernakulum wyciągnęła ręce i ofiarowała się za swojego krewnego. „Jeśli nie ma już innych możliwości dla żony, T… to jestem gotowa zaoferować moje życie dla uratowania matki rodziny. Co chcesz, abym czyniła?”
Wtedy to s. Amalia usłyszała głos Jezusa:”. Jeśli chcesz otrzymać tę łaskę, proś mnie ze względu na łzy mojej matki”
Amalia zapytała: „Jak mam się modlić?
Następnie Jezus powiedział jej następujące słowa: ‚O Jezu, wysłuchaj naszą modlitwę ze względu na łzy Twojej Najświętszej Matki ” O Jezu, spójrz na Krwawe Łzy Tej, która umiłowała Cię najmocniej tu na ziemi i nadal najgoręcej miłuje Cię w Niebie.”
Pan Jezus powiedział następnie: „Moja córko, Módl się do Mnie przez Łzy Mojej Matki. O cokolwiek ludzie Mnie będą prosić przez Łzy Mojej Matki, chętnie im tego udzielę”.

Druga wizja Matki Bożej 8 marca 1930

Cztery miesiące później s. Amalia klęczała w kaplicy adorując Najświętszy Sakrament. Tym razem Matka Boża ukazała się, jak to sama siostra opisuje: „”Byłam w kaplicy klęcząc na schodach po lewej stronie ołtarza, gdy nagle poczułam, że zostałam uniesiona. Wtedy zobaczyłam kobietę nieopisanej urody. Była ubrana w szaty purpurowe, niebieski płaszcz i biały welon. Przybliżała się do mnie z uśmiechem, i trzymając w ręku różaniec, który nazwała „corona” (czyli „korona” lub różaniec). Jego perły jaśniały jak słońce i były białe jak śnieg.
Maryja spojrzała na s. Amelię i powiedziała: ”
„Czy wiesz, dlaczego noszę niebieski płaszcz? Aby przypomnieć ci o niebie, kiedy czujesz się zmęczona od swoich trudów, a nosisz krzyż swoich cierpień. Mój płaszcz przypomina ci o niebie, aby dać ci nieopisaną radość i szczęście wieczne, a to daje odwagę twojej duszy i pokój twojemu sercu, abyś kontynuowała walkę do końca! ”
„Czy rozumiesz znaczenie mojej purpurowo-fioletowej tuniki? Powiem ci, abyś pamiętała, że stoisz przed obrazem Łez, koloru fioletowego, który noszę, a który oznacza ból. Ból, który Jezus czuł, gdy barbarzyńsko bito go na jego ciele. Moje matczyne serce i moja dusza były także zranione bólem, widząc tak Jezusa.”
„Moje dziecko, wyjaśnię ci dlaczego noszę ten biały welon, wokół piersi obejmujący głowę. Biały oznacza czystość i będąc białym kwiatem Trójcy Świętej, nie mogłabym objawić się bez tej bieli. Słodki uśmiech, który widzisz na moich ustach jest dla ogromnej radości, że mogę przekazać ludzkości taki cenny skarb! ”
„Wyjaśnię ci powód dlaczego moje oczy pochylone są w dół. Uduchowieni malarze ukazywali moje oczy patrzące w górę, by ukazać chwałę mojego Niepokalanego Poczęcia. Dlaczego więc moje oczy nie miały by być skierowane w dół w tym objawieniu, w którym powierzasz się moim błogosławionym łzom? To oznacza moje współczucie dla ludzkości, ponieważ pochodzą z nieba, aby złagodzić cierpienie. Moje oczy będą zawsze kierowane w stronę smutków i ucisków, gdy prosisz mojego Syna przez łzy, które wylewam. A gdy jesteś blisko mojego wizerunku, zobacz, jak patrzę na ciebie oczami współczucia i czułości. ”

„Moje dziecko, powiem ci, o różańcu w moich rękach. Nazwałam go koroną (koronka) Łez. Kiedy jesteś przy mnie, widząc tę koronkę w moich rękach, pamiętaj, że to oznacza, miłosierdzie, miłość i ból … ta koronka z moich błogosławionych łez oznacza, że matka cię kocha. Wykorzystaj wszystkie swoje przywileje, uciekać się z ufnością i miłością. ”
Wręczając mi różaniec, powiedziała: „To jest różaniec z moich łez, które są powierzone przez mojego umiłowanego Syna dla Jego Instytutu [którego współzałożycielką była s. Amalia. przyp własna] jako część jego dziedzictwa. Do wywołania już wam przez Mojego Syna. Syn Mój chce Mnie uczcić w szczególny sposób i z radością udzieli wszelkich łask za przyczyną Moich Łez. Różaniec (Koronka) ten posłuży do nawrócenia wielu grzeszników, a zwłaszcza opętanych przez diabła. Do Instytutu Jezusa Ukrzyżowanego jest zarezerwowany wyjątkowy przywilej, że nawróci się wiele sekciarzy do „kwitnącego drzewa”, jakim jest Kościół. Przez ten różaniec diabeł zostanie pokonany a moce piekła zostaną zniszczone. Przygotuj się do tej wielkiej walki.”

Trzecia wizja Medalik Matki Bożej od Łez 8 kwietnia 1930

Na awersie: Matka Boża tak, jak ukazał się w wizji z napisem: „O najboleściwsza Dziewico, Twoje łzy skruszyły królestwo zła.

Na rewersie wizerunek Jezusa ubiczowanego (Ecce Homo) z podpisem:”Przez Twoją Boską łagodność, o Jezu, uratuj świat od błędu, który mu zagraża.”

Zatwierdzenie Koronki do Łez Matki Bożej

Biskup Francisco Campos Barreto, Biskup Campinas w okresie trwania objawień odwiedził w Niemczech mistyczkę i stygmatyczkę Teresę Neumann. Podróżując wiele mówił o nabożeństwie do Łez, o Koronce i medaliku. Pojawiało się wiele potwierdzonych doniesień o licznych nawróceniach i uzdrowieniach w czasie odmawiania Koronki przez dziewięć dni. Wzrastała liczba osób przyjmujących sakramenty i widoczne było błogosławieństwo Boga.
W 1934 roku biskup Francisco napisał: „Niezliczone łaski zostały otrzymane przez odmawianie różańca na cześć Łez naszej drogiej Matki Bożej. Przyczyna leży w obietnicy świętego Zbawiciela, że nie odmówi niczego przez wzgląd na Łzy swojej Matki. Jest rzeczą wiadomą, że Zbawiciel w szczególny sposób wynagradza szacunek dla boleści Jego Najświętszej Matki, które same są przyczyną Jej łez. Również z Niemiec, Holandii i Belgii słyszymy o nadzwyczajnych łaskach i dobrodziejstwach. Ci, którzy modlili się na różańcu do Łez NMP przez dziewięć dni, otrzymali święte sakramenty i wykonywali dzieła miłosierdzia. Od wierzących dowiadujemy się,  że odmawianie tego Różańca stało się dla nich drogim zwyczajem. Z tego powodu codziennie modlą się często i wypraszają łaski dla siebie i innych, proszą o nawrócenie grzeszników, heretyków i ateiści, uzyskują łaski dla kapłanów i misjonarzy , a także, by pomóc i uwolnić biedne dusze z czyśćca. Wierząc, że pobożne dusze, dla których dobro świętego Kościoła i cześć Boga są bliskie ich sercu, wiedzą, co można uzyskać od naszego łaskawego Zbawiciela przez łzy Jego Najświętszej Matki . Gdy smutek i cierpienie napełniają nasze serca, kierujemy nasze myśli do Boga . Przez łzy Maryi, Jego Matki Najświętszej możemy poruszyć serce Boga , mimo że jest zawsze gotowy do udzielenia nam życzliwość , łaski i błogosławieństwa. W chwili obecnej , więc wydaje nam się , błogosławione łzy Matki Jezusa są szczególnie silne, aby zdobyć serce Boga. „
W tym samym roku, 1934, Biskup Francisko, zatwierdził Różaniec, Medalik jak również nabożeństwo do Łez Matki Bożej a następnie zatwierdziła je Stolica Apostolska.








Koronka do Najświętszej Maryi Panny „Od Łez”




Różaniec, na którym odmawia się tę koronkę, różni się od zwykłego różańca tym, że jest 7 cząstek i 7 paciorków w każdej cząstce.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku lub medaliku z Matką Bożą Płaczącą:
Ukrzyżowany Zbawicielu, upadając do Twych stóp, ofiarujemy Ci Łzy Tej, która z tkliwą i współczującą miłością towarzyszyła Ci podczas Twej bolesnej drogi krzyżowej. Daj nam, o najdroższy Mistrzu, zrozumieć naukę, płynącą dla nas z Łez Twej Najświętszej Matki, abyśmy pełniąc na ziemi Twoją świętą wolę, stali się godnymi czcić i wielbić Cię w Niebie przez całą wieczność. Amen.

Na dużych paciorkach:
V. O Jezu, wejrzyj na Łzy Tej, która Cię na Ziemi najwięcej umiłowała.
R. I która Cię najgoręcej miłuje w Niebie.

Na 7 małych paciorkach:
V. O Jezu, wysłuchaj modlitwy nasze.
R. Przez przyczynę Łez Twej Najświętszej Matki.

Potem powtarza się 3 razy na 3 małych paciorkach:
V. O Jezu, wejrzyj na Łzy Tej, która Cię na Ziemi najwięcej umiłowała.
R. I która Cię najgoręcej miłuje w Niebie.

Na zakończenie:
O Maryjo, Matko miłości, boleści i miłosierdzia, błagamy Cię, złącz modlitwy swoje z naszymi, aby Twój Boski Syn, do którego zwracamy się przez przyczynę Twych matczynych Łez, wysłuchał nasze prośby i wraz z łaskami, o które błagamy, obdarzył nas wieczną koroną w Niebie. Amen.

***

„Modlitwy do Matki Boskiej Płaczącej z Syrakuz o nawrócenie i przemianę życia” O. Stanisław Maria Kałdon OP. Wydawnictwo M, Kraków 2007 rok.


Różaniec do Krwawych i Olejnych Łez Matki Bożej




…Niezostawcie uwielbienie moich Łez w ciemności One mają wam dać siłę i odwagę, żeby na głos Mojego Boskiego Syna odpowiedzieć…

(Orędzie w nocy z 5 na 6 czerwca 1997)

Początkowa modlitwa na pierwszym paciorku: Sprawiedliwy, prawdziwy i doskonały Ojcze, przyjmij łaskawie moją pokorną modlitwę przez ofiarę cierpienia Maryi, Tej Świętej wśród świętych, która jak w Jej ziemskim życiu więc i dzisiaj w niebie u stóp krzyża stoi.

Na dużych paciorkach: O Jezu, spójrz na Krwawe i Olejne Łzy, które Ona przelała, i która Cię na ziemi najbardziej kochała i teraz w niebie jeszcze płomienniej Cię kocha.

Na 7 małych paciorkach: O Jezu, wysłuchaj nasze błaganie i prośby przez Wolę Twojej Najświętszej Matki, która Krwawe i Olejne Łzy, i ból dla nas poświęca.

Na zakończenie 3 razy na chwałę Najświętszej Trójcy: O Jezu, spójrz na Krwawe i Olejne Łzy, które Ona przelała, i która Cię na ziemi najbardziej kochała i teraz w niebie jeszcze płomienniej Cię kocha.

Kończąca modlitwa przy Medaliku: O Matko Boża i nasza Matko, zrób nas przez namaszczenie Twoimi Łzami Twoimi Dziećmi o to Cię prosimy przez to uroczyste poświecenie. Amen. Amen. Amen.





Koronka do Matki Bożej z La Salette




Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na Różańcu. Koronka może być odmawiana w południe o godzinie 12.00, ale nie jest to konieczne!

W Imię Ojca, i Syna i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Anioł Pański z La Salette

Anioł Pański przyniósł Maryi, nowinę pełną wesela, że Trójca Święta Ją wybrała na Matkę Odkupiciela.

Zdrowaś Maryjo, Najwyższego łask pełna!
Spośród wszystkich niewiast wybrał Cię Bóg.
O, Matko Boża, miej nas zawsze w opiece!
A w godzinę śmierci za nas się módl!
A w godzinę śmierci za nas się módl!
Za nas się módl!

„Oto Ja, Służebnica Pana” – Rzekła Maryja w pokorze – „Niechaj się spełni zbawcza wola i odwieczne plany Boże”.

Zdrowaś Maryjo, Najwyższego łask pełna!
Spośród wszystkich niewiast wybrał Cię Bóg.
O, Matko Boża, miej nas zawsze w opiece!
A w godzinę śmierci za nas się módl!
A w godzinę śmierci za nas się módl!
Za nas się módl!

Słowo Boże Ciałem się stało, zstępując z tronu swej chwały, i wśród nas, ludzi, zamieszkało, by przez Krzyż zbawić świat cały.

Zdrowaś Maryjo, Najwyższego łask pełna!
Spośród wszystkich niewiast wybrał Cię Bóg.
O, Matko Boża, miej nas zawsze w opiece!
A w godzinę śmierci za nas się módl!
A w godzinę śmierci za nas się módl!
Za nas się módl!

Na dużych paciorkach: Pomnij, o Matko Boża Saletyńska, prawdziwa Matko Bolesna, na łzy wylane za mnie na Kalwarii. Pomnij także na trudy, których się nieustannie dla mnie podejmujesz, aby mnie zasłonić przed sprawiedliwością Bożą. Czyż tedy teraz możesz opuścić dziecko swoje, skoro dla niego tak wiele już uczyniłaś? Tą pocieszającą myślą ożywiony, upadam do stóp Twoich, choć tak niewierny jestem i niewdzięczny. Nie odrzucaj modlitwy mojej, o przeczysta Dziewico, Pojednawczymi Grzeszników, lecz nawróć mnie i wyjednaj mi tę łaskę, bym Jezusa umiłował nade wszystko, a Ciebie pocieszał życiem świątobliwym, bym mógł kiedyś oglądać Cię w niebie. Amen.

Na 10 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo, Najwyższego łask pełna! Spośród wszystkich niewiast wybrał Cię Bóg. O, Matko Boża, miej nas zawsze w opiece! A w godzinę śmierci za nas się módl! Amen!

Po każdej dziesiątce: Matko Boża, módl się za nami! Bez przerwy proś Syna Swego, byśmy się stali godni nieba, przez Niego obiecanego.

Na zakończenie: Módlmy się: Panie Jezu Chryste, który w nieskończonym Twym miłosierdziu zesłałeś na Górę Saletyńska Swą Matkę Najdroższą, aby nas nakłaniała do spełniania obowiązków chrześcijańskich; spraw, abyśmy wzruszeni Jej łzami i posłuszni Jej napomnieniom, złagodzili przez naszą pokutę Twój gniew sprawiedliwy i z Tobą w niebie królowali na wieki. Amen.

Różaniec do Matki Bożej Płaczącej z Syrakuz o nawrócenie i przemianę życia



Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Różaniec, na którym odmawia się tę koronkę, różni się od zwykłego różańca tym, że jest 7 cząstek i 7 paciorków w każdej cząstce.

Na medaliku: Modlitwa błagalna do Matki Boskiej Płaczącej:

Matko Boska Płacząca, potrzebujemy Cię!
Prosimy o światło, które płynie z Twojej dobroci,
błagamy o moc Twojego Serca,
łakniemy pokoju, którego Ty jesteś Królową.
Pełni ufności polecamy Ci nasze potrzeby,
pociesz nas w cierpieniu, ulecz nasze choroby,
napełnij serca skruchą, żalem i miłością,
uświęć nasze dusze.
Ty wiesz, o Niepokalane i Bolesne Serca,
że Jezus niczego nie odmówi na widok
Twoich Świętych Łez.
O dobra Matko, niech nasze łzy połączą się
z Twoimi Łzami, aby Twój Boży Syn dał nam łaskę,
o którą tak bardzo błagamy.

O Maryjo, Matko Boga i Matko nasza,
która płacząc objawiłaś się w Syrakuzach;
oto my, pełni nadziei, zanosimy do Ciebie nasze błagania.

Spraw, abyśmy zrozumieli tajemniczą wymowę Łez,
które obficie zrosiły Twoje matczyne oblicze.
Udziel nam łaski przyjęci milczącego,
lecz zarazem wymownego znaku Twoich Łez,
będących wyrazem Twego intymnego uczestnictwa w dramacie Kalwarii,
jasnym dowodem współudziału w naszych cierpieniach,
darem Twojej miłości w obawie o los dzieci,
wołaniem do naszych sumień zamroczonych nieprawością.

Twoje święte łzy niech pozostaną w naszym sercu.
Spraw przez nie, o Niepokalane i Bolejące Serce Maryi,
aby zajaśniała światłość wiary dla tego, kto nie może
naśladować Pana na drodze zbawienia wąskiej i trudnej,
daj nadzieję temu, kto padł ofiarą rozpaczy, pociesz tego,
kogo dotknęło cierpienie, natchnij wszystkich odwagą
chrześcijańską, by wierzyli i miłowali.

O Dobra Matko, racz złączyć Twoje łzy z naszymi,
aby Twój Boski Syn udzielił nam łaski………., o którą
tak bardzo Ciebie prosimy.

O Matko Miłości, Cierpienia i Miłosierdzia,
wysłuchaj nas i módl się za nami! Amen!

O Wiarę: Zdrowaś Maryjo…
O Nadzieję: Zdrowaś Maryjo…
O Miłość: Zdrowaś Maryjo…

Na dużych paciorkach: O Madonno Łez, wejrzyj z matczyną dobrocią na ból świata! Osusz łzy cierpiącym, zapomnianym, zrozpaczonym ofiarom różnorakiej przemocy. Wyproś dla wszystkich łzy nawrócenia i nowego życia, które otworzą serca na odradzający Dar Bożej Miłości. Wyproś dla wszystkich łzy radości po doświadczeniu głębokiej czułości Twojego Serca. Amen.

Na 7 małych paciorkach: Bądź pozdrowiona Płacząca Pani, Matko Pana naszego Jezusa Chrystusa i Matko nasza. Przenajświętsza Dziewico Maryjo, módl się o nawrócenie i przemianę życia grzesznej ludzkości!

Na zakończenie: Pomnij, o Matko Boża Syrakuzańska, prawdziwa Matko Bolesna, na łzy wylane za mnie na Kalwarii. Pomnij także na trudy, których się nieustannie dla mnie podejmujesz, aby mnie zasłonić przed sprawiedliwością Bożą. Czyż tedy teraz możesz opuścić dziecko swoje, skoro dla niego tak wiele już uczyniłaś! Tą pocieszającą myślą ożywiony, upadam do stóp Twoich, choć tak niewierny jestem i niewdzięczny. Nie odrzucaj modlitwy mojej, o przeczysta Dziewico, Pojednawczyni grzeszników, lecz nawróć mnie i wyjednaj mi tę łaskę, bym Jezusa umiłował nade wszystko, a Ciebie pocieszał życiem świętobliwym, bym mógł kiedyś oglądać Cię w Niebie. Amen.

***

Różaniec został ułożony w większości z modlitw zawartych w modlitewniku „Modlitwy do Matki Boskiej Płaczącej z Syrakuz o nawrócenie i przemianę życia” o. Stanisław Maria Kałdon OP, Wydawnictwo M, Kraków 2007 r. Na dużych paciorkach odmawia się modlitwę świętego papieża Jana Pawła II wygłoszoną pod koniec homilii podczas poświęcenia Sanktuarium Matce Bożej Płaczącej w 1994 r. w Syrakuzach.