Koronki do Męki Pańskiej




Koronka do Miłosierdzia Bożego
Koronki na uczczenie 15 ukrytych tortur Pana Jezusa w ciemnicy
Koronki do Najdroższej Krwi Chrystusa
Koronki do Najświętszych Ran Chrystusa
Koronki ku czci Krzyża Świętego
Koronki do Najświętszego Serca Pana Jezusa
Różne Koronki do Najświętszego Serca Pana Jezusa
Koronki do Najświętszego Oblicza Jezusa


Koronka Kamedulska o Męce Pańskiej


W Imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Modlitwa przed rozpoczęciem Koronki

O mój Najsłodszy Panie, Jezu Chryste! Gdy się zastanawiam nad tym, że będąc Bogiem z litości nad nędzą moją zstąpiłeś na ziemię i stawszy się człowiekiem dla odkupienia mnie z piekła, podjąłeś tyle trudów i w końcu poniosłeś śmierć męczeńską na krzyżu, serce moje rozrzewnia się, przejęte nieograniczonym uczuciem miłości i wdzięczności ku Tobie i doznaje żalu największego i boleści nieskończonej, żem Cię po tylekroć grzechami moimi obraził i zasmucił. Kocham Cię, ach! kocham Cię mój Jezu z całego serca, z całej duszy mojej i pragnę przez całą wieczność kochać Cię najbardziej. Z miłości ku Tobie przebaczam wszystkim, którzy mnie w jakikolwiek sposób obrazili i postanawiam odtąd wszystkich ludzi bez wyjątku kochać i wszystkim wszystko przebaczać. Żałuję, ach bardzo żałuję za wszystkie przewinienia moje i chciałbym przez całe życie moje żałować i pokutować. Mam w Twoim, o Boże mój i Panie, miłosierdziu nadzieję, że mnie zbawisz i w tym celu oświecisz mnie i wzbudzisz we mnie święte uczucia do pobożnego odmówienia tej koronki, która niech będzie wstępem i początkiem mojego szczerego nawrócenia się. O Jezu! Bądź mi miłościw! O Maryjo! Przyczyń się za mną. Amen.

Część I

Pan Jezus, idąc na śmierć, żegna się z Przenajświętszą Matką, daje Jej i od Niej otrzymuje błogosławieństwo. – Zdrowaś Maryjo…

1. Na ostatniej wieczerzy umywa nogi Apostołom. – Ojcze nasz…
2. Ustanawia Przenajświętszy Sakrament. – Ojcze nasz…
3. Modli się w Ogrojcu, oblany krwawym potem. – Ojcze nasz…
4. Wydany od Judasza pocałowaniem, pojmany i związany przez zgraję. – Ojcze nasz…
5. Opuszczony od uczniów Swoich. – Ojcze nasz…
6. Zaprowadzony do Annasza i policzkowany. – Ojcze nasz…
7. Przed Kajfaszem od fałszywych świadków oskarżony. – Ojcze nasz…
8. Osądzony na śmierć. – Ojcze nasz…
9. Piotr po trzykroć się Go wypiera. – Ojcze nasz…
10. Naigrawany, zelżony i znieważony przez noc całą. – Ojcze nasz…

Chwała Ojcu… lub Wieczny odpoczynek…

Część II

Przenajświętsza Matka, zawiadomiona o wszystkim, co się działo z Panem Jezusem, niewypowiedzianie bolejąca idzie na spotkanie Najukochańszego Syna Swego Boskiego. – Zdrowaś Maryjo…

1. Oskarżony przed Piłatem jako zwodziciel ludu. – Ojcze nasz…
2. Od Piłata uważany za poddanego, do Heroda odesłany. – Ojcze nasz…
3. Od Heroda wyśmiany i przez wzgardę w białą szatę odziany, napowrót do Piłata odesłany. – Ojcze nasz…
4. Porównany, a nawet mniej oceniony od zbójcy i łotra Barabasza. – Ojcze nasz…
5. Obnażony i u słupa ubiczowany. – Ojcze nasz…
6. Cierniem ukoronowany. – Ojcze nasz…
7. Przez cały naród wołający: ukrzyżuj, ukrzyżuj! Na śmierć skazany. – Ojcze nasz…
8. Na naleganie żydów przez Piłata na śmierć wydany – Ojcze nasz…
9. Przyjmuje krzyż na ramiona Swoje. – Ojcze nasz…
10. Krzyż dźwigając, pod ciężarem jego po trzykroć upada, od Cyrenejczyka pomoc przyjmuje. – Ojcze nasz…

Chwała Ojcu… lub Wieczny odpoczynek…

Część III

Udręczony i omdlewający spotyka Matkę Przenajświętszą, w największym strapieniu zostającą. – Zdrowaś Maryjo…

1. Na Kalwarii żółcią pojony. – Ojcze nasz…
2. Obnażony przez gwałtowne zdarcie szat przy odnowieniu ran, bolejący. – Ojcze nasz…
3. Rozciągniony i przybity do krzyża. – Ojcze nasz…
4. Podniesiony na krzyżu miedzy dwoma łotrami . – Ojcze nasz…
5. Prosi Ojca Przedwiecznego za krzyżujących Go. – Ojcze nasz…
6. Żołnierze dzielą się szatami Jego i rzucają los o suknię Jego. – Ojcze nasz…
7. Z rozkazu Piłata przybito na krzyżu napis: Jezus Nazareński, Król Żydowski. – Ojcze nasz…
8. Bluźnierstwami znieważony od żydów i od złego łotra. – Ojcze nasz…
9. Łotrowi nawróconemu obiecuje Niebo. – Ojcze nasz…
10. Boleścią Przenajświętszej Matki Bożej bolejący – Ojcze nasz…

Chwała Ojcu… lub Wieczny odpoczynek…

Część IV

Przenajświętszej Matce Bożej, boleścią przepełnionej w osobie ucznia Swego Jana, porucza wszystkich wiernych. – Zdrowaś Maryjo…

1. Wołającego Pragnę (zbawienia dusz ludzkich), żółcią napojono. – Ojcze nasz…
2. Oddając Przenajświętszą duszę Swoją w Ręce Ojca, umiera wśród trzęsienia ziemi i zaćmienia słońca. – Ojcze nasz…
3. Z przebitego Boku wypływa Krew i Woda. – Ojcze nasz…

Chwała Ojcu… lub Wieczny odpoczynek…

Włócznia, przebijająca Serce Pana Jezusa, przeszywa duszę Matki Przenajświętszej. – Zdrowaś Maryjo…

Na cześć Świętych Apostołów: Wierzę w Boga…

Na zakończenie: Modlitwa do Przenajświętszej Matki Bożej
Przebłogosławiona, Przenajświętsza Matko Boża i nasza Matko. Ucieczko grzeszników i jedyna nadziejo nasza. Składam u stóp Twoich wraz z sobą tę koronkę i najczulej błagam Cię ze łzami, abyś ją raczyła przyjąć i przedstawić Panu Jezusowi i wyjednać mi Jego Błogosławieństwo. Amen.

***

Mniszki Kamedułki ze Złoczewa: www.kamedulki.eu/



Koronka do Współczujących Łez Jezusa Chrystusa


Krzyżyk oczywiście symbolizuje Mękę Zbawiciela. 33 paciorki oczywiście symbolizują 33 lata Jezusa Chrystusa na Ziemi.

Koronka o nawrócenie ludzi na świecie, którzy są już przez śmiertelne grzechy potępieni przez Boga, aby nie trafili w godzinie zejścia z tego świata do piekła! Jezus płacze, gdy dusze trafiają do piekła, bo traci je na wieczność!

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Najświętsze Łzy Współczucia, Twego Syna, Jezusa Chrystusa wylane w Ogrójcu i podczas Męki, aby ratować dusze, które idą na zatracenie!

Na 3 dużych paciorkach: Ojcze Przedwieczny, ofiaruję Ci Najświętsze Łzy Współczucia i Goryczy, Jezusa Chrystusa, które wylał, aby dać zbawienie grzesznikom!

Na 30 małych paciorkach: Dla Jego bolesnych łez podczas zbawczej męki, ratuj tych, którzy są w tej chwili potępieni!



Koronka do Pana Jezusa cierpiącego


Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Jezu, okrutnie biczowany, cierniem ukoronowany, na śmierć wydany, ratuj w potrzebie, prosimy Ciebie, i połącz nas ze Sobą w Niebie.

Na 10 małych paciorkach: Miłosierny Jezu, cierpiący za nasze grzechy i dla naszego zbawienia, zmiłuj się nad nami!

Zakończenie: Jezu, przepuść, Jezu, wysłuchaj, Jezu, zmiłuj się nad nami. Chwała bądź Bogu w Trójcy Jedynemu, Ojcu, Synowi, Duchowi Świętemu. Temu, który jest w Osobach Trojaki, w Bóstwie Jednaki. I Matce Jego bez zmazy poczętej, Panience Świętej! Amen. Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste, zmiłuj się nad nami.

***

Za zezwoleniem władzy kościelnej w 2013 roku.

Koronka na uczczenie Gorzkiej Męki Pana Jezusa


Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na 3 małych paciorkach: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Umiłowany Ojcze Miłosierdzia, ofiaruję Ci wszystkie Męki i Cierpienia, wszystkie Rany i każdą Kropelkę Krwi wylaną, jakie Pan Jezus zniósł z Miłości w ciągu Ostatniej Doby Swego Życia Najświętszego na ziemi – na wynagrodzenie za grzechy moje i na Odkupienie dusz i za grzeszników całego świata – przez Niepokalane Serce Najświętszej Maryi. Najsłodszy Jezu, racz przyjąć pokorną Ofiarę Miłości i wdzięczności, za wszystkie Twoje Dobrodziejstwa, przez którą pragnę Cię pocieszyć.

Na 10 małych paciorkach: O mój Jezu, kocham Cię i uwielbiam, i dziękuję Ci – za Twoje Męki i Krew przelaną na Krzyżu.

Na zakończenie: Mój Jezu Ukochany Skrwawiony Cały, do Krzyża Przybity, Wzgardzony, pohańbiony i Opuszczony, przez Twoją  Boską Łagodność – uchroń nas przed zagładą.

Jezu, błogosławię i ze czcią całuję, w Duchu Miłości, Twoje Rany Przebite od Krzyża Twoich Świętych Rąk.
Jezu, błogosławię i ze czcią całuję, w Duchu Miłości, Twoje Rany Przebite od Krzyża Twoich Świętych Stóp.
Błogosławię Jezu i całuję, w Duchu Miłości, wszystkie Twoje Rany Przebite od cierni Twojej Świętej Głowy.
Błogosławię Jezu i tulę się do Niej, w Duchu Miłości, Twoją Ranę od Krzyża Twojego Świętego Ramienia.
Błogosławię Jezu i całuję gorąco, przez Niepokalane Serce Maryi, Twoją Ranę Przebitą od Krzyża Twojego Świętego Serca.

Święta Koronka do Męki Pańskiej


Święta Koronka do Męki Pańskiej zrodziła się na początku XVII wieku w Turynie, jako wyraz pobożności ludowej do Całunu Chrystusowego, który znajdował się w owym mieście. Krzewieniem oraz rozpowszechnieniem owej Koronki zajęli się Teatyni. Już od samego mometnu pojawienia się Całunu Chrystusowego w Turynie, Teatyni byli bardzo związani z nim. Ojciec G. Guarini, Teatyn, jako architekt wybudował kaplicę Całunu w Turynie, a generał Zakonu Teatynów, ojciec Winceny Giliberti, stał się Apostołem Świętej Koronki do Męki Pańskiej.
Ojciec Giliberti we wszystkich swoich kazaniach oraz rekolekcjach duchowych zachęcał do odmawiania owej Koronki. Podobnie również czynili inni ojcowie Teatyni. Sama Koronka składa się z 33 Ojcze nasz – na pamiątkę 33 lat ziemskiego życia Pana Jezusa, które się odmawia dla uczczenia 33 rodzajów męki Pańskiej; oraz 5 Zdrowaś Maryjo, dla upamiętnienia współczującej męki Matki Pana Jezusa.



Koronka do Jezusa Miłosiernego


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku lub medaliku z Jezusem Miłosiernym:

Duszo Chrystusowa
Duszo Chrystusowa, uświęć mnie.
Ciało Chrystusowe, zbaw mnie.
Krwi Chrystusowa, napój mnie.
Wodo z boku chrystusowego, obmyj mnie.
Męko Chrystusowa, pokrzep mnie.
O dobry Jezu, wysłuchaj mnie.
W ranach swoich ukryj mnie.
Nie dopuść mi oddalić się od Ciebie.
Od nieprzyjaciela złośliwego broń mnie.
W godzinę śmierci wezwij mnie.
I każ mi przyjść do Siebie,
Abym ze Świętymi twymi chwalił Cię.
Na wieki wieków. Amen.

Na dużym paciorku: Najdroższy Panie Jezu Chryste ja się Tobie oddaję cały z duszą i ciałem na zawsze w opiekę. A osobliwie w godzinę śmierci mojej. Do nieskończonej dobroci Twojej odwołuje się. Rany Twoje Najświętsze niechaj mi będą spoczynkiem. Woda i Krew, która płynęła z Najświętszego Serca Twego niechaj mnie broni na strasznym Sądzie Twoim. Najświętsze Ciało i Krew niechaj mnie napoi i nakarmi. Bojaźliwa Śmierć Twoja niechaj mnie zaprowadzi ku żywotowi wiecznemu. Krwawe krople Twoje niechaj zmyją grzechy moje. O mój Jezu Twój gorzki smutek ofiaruje Najmilszemu Ojcu Twojemu Niebieskiemu na odpuszczenie grzechów moich wszystkich. Twoje wzgardy i zelżywości o Najmilszy Jezu któryś cierpiał niechaj spłacą grzechy moje. Twoje ciężkie urągania i niesłychane męki niech mnie chronią. Te wszystkie Boleści Twoje mój Jezu, Ojcu Twojemu Niebieskiemu za wszystkie moje w służbie Twojej niedbalstwa oddaję. Twoja wielka miłość niechaj mnie w godzinę śmierci mojej od szturmów szatańskich obroni. Panie Jezu mój Twoja Święta Krew niechaj duszę moją obciążoną grzechami obmyje. Twoja zraniona Głowa niechaj mnie broni od zła każdego. Twoje niewinne zasądzenie na śmierć, niechaj będzie na odpuszczenie grzechów i długów moich. Twoje prace niechaj nagrodzą moje przepełnione złości. Twoja nagość niechaj okrywa nagość duszy mojej. Twoje gorzkości, Twoje ciężkości, śmiertelnie zranione nogi, ręce i Serce Przenajświętsze, niechaj mnie okropnej nocy śmierci mojej oświeci. Chcę upaść na twarz i całować Twoje Przenajświętsze Rany. Proszę Cię niech Krew Twoja z Przenajświętszego Serca mnie oczyści. Twoja Boska moc niechaj mnie utwierdza i zachowa od wszelkiego złego na duszy i na ciele. O Najświętszy Panie Jezu Chryste Twoje bez litości Boleści i Rany niechaj mnie błogosławią. Gorzka męka Jezusowa zachowaj mnie od zguby wiecznej. O Najsłodsze i Najgłębsze Rany Jezusa mojego, bądźcie mi pomocą w ostatniej godzinie życia. Najdroższa Krwi Jezusa obmyj grzechy moje przed Bogiem Ojcem Twoim. O Panie Jezu Chryste Twoje Boleści Śmierć uczynki, dobre nauki niech wzbudzą we mnie serdeczny żal za grzechy moje ciężkie. Zwracam się na koniec o mój dobry, łagodny i miłosierny Jezu do otwartego Serca Twego i ufam Twemu Miłosierdziu. Wierzę zasługom męki i śmierci Twojej, której ja się polecam i oddaje a zwłaszcza w godzinę śmierci mojej. Amen.

Na 10 małych paciorkach: Jezu, ufam Tobie, Miłosierny Boże; Jeszcze raz mi przebacz, błagam Cię w pokorze.

Na zakończenie: O Krwi i Wodo, któraś wytrysnęła z Najświętszego Serca Jezusowego jako zdrój Miłosierdzia dla nas – Ufamy Tobie!



Koronka do Korony Pana




Odmawia się na Różańcu

Na krzyżyku: Całujemy krzyż i robimy znak krzyża świętego mówiąc: W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

K: Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
W: Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.
K: Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
W: Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Wierzę w Boga…

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 3 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo…

Tajemnica I – Cierniem ukoronowanie Pana Jezusa:
(Rozważamy bolesne wyszydzanie i pohańbienie Prawdziwego Króla)

Na dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 10 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo…

Po dziesiątce: Chwała Ojcu…

Tajemnica II – Droga Krzyżowa Pana Jezusa:
(Rozważamy Dźwiganie Krzyża Pana Jezusa, który nosił na Swej Głowie ostrą koronę cierniową zamiast drogiej korony)

Na dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 10 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo…

Po dziesiątce: Chwała Ojcu…

Tajemnica III – Śmierć Pana Jezusa na Krzyżu:
(Rozważamy męczeńską śmierć Króla Miłosierdzia)

Na dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 10 małych paciorkach: Zdrowaś Maryjo…

Po dziesiątce: Chwała Ojcu…



Koronka do Pana Jezusa Bielańskiego




Odmawia się na Różańcu

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na 3 małych paciorkach: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Jezu, srodze biczowany, cierniem ukoronowany, ratuj w potrzebie, prosimy Ciebie i połącz nas z sobą w Niebie.

Na 10 małych paciorkach: Miłosierny Nazareński, Jezu Cudowny Bielański, zmiłuj się nad nami.

Na zakończenie: Jezu przepuść, Jezu wysłuchaj, Jezu zmiłuj się nad nami. Chwała bądź Bogu w Trójcy Jedynemu, Ojcu, Synowi, Duchowi Świętemu. Temu który jest w osobach Trojaki w Bóstwie jednaki. I Matce Jego bez zmazy poczętej Panience Świętej. Cudowny dobry Jezu nasz Ty nas w opiece Swojej masz Tyś nas wybawił przez krzyż i rany Cudowny Jezu ubiczowany. Patrząc na Twą cierpiącą Twarz Błagamy dobry Jezu nasz Bądź zawsze z nami Jezu kochany Ty nasz Cudowny ubiczowany.

Chwała bądź Bogu w Trójcy Jedynemu, Ojcu, Synowi, Duchowi Świętemu. Temu który jest w osobach Trojaki w Bóstwie jednaki. I Matce Jego bez zmazy poczętej Panience Świętej.

Cudowny dobry Jezu nasz
Ty nas w opiece Swojej masz
Tyś nas wybawił przez krzyż i rany
Cudowny Jezu ubiczowany

Patrząc na Twą cierpiącą Twarz
Błagamy dobry Jezu nasz
Bądź zawsze z nami Jezu kochany
Ty nasz Cudowny ubiczowany.