Różne Koronki do Ducha Świętego


Koronka do Ducha Bożego


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na medaliku z Duchem Świętym:
Przyjdź, Duchu Święty,
napełnij serca swych wiernych.
I zapal w nas swój ogień,
ogień miłości Twej.

Niech zstąpi Duch Twój
na nowo będziemy stworzeni.
To Ty sam odnowisz oblicze ziemi tej.

Nie moc, nie siła,
lecz Duch mój na was spocznie.
On sam dopełni dzieła, tak mówi Pan Zastępów.

Pan jest Duchem.
Gdzie Duch Boży tam jest wolność.
Będziemy Cię wielbić, Panie na wieki wieków. Amen.

Na dużym paciorku:
O Duchu Święty, duszo mej duszy, uwielbiam Ciebie, oświecaj mnie, prowadź mnie, umacniaj, pocieszaj i pouczaj co mam czynić, rozkazuj mi. Poddaje się chętnie wszystkiemu, czego ode mnie zażądasz, pragnę wszystko przyjąć co na mnie dopuścisz, daj mi tylko poznać Twoją świętą Wolę. Amen.

Na 10 małych paciorkach:
Duchu  Święty, natchnij mnie,
Miłości Boża, pochłoń mnie,
Na właściwą drogę zaprowadź mnie.
Maryjo, Matko, spojrzyj na mnie,
Z Jezusem błogosław mi.
Od wszelkiego złego,
od wszelkiego złudzenia,
od wszelkich niebezpieczeństw
zachowaj mnie. Amen.

***

Duch  Święty Prowadzi do szczęścia: Wszyscy pragną być szczęśliwymi, lecz mało kto szczęście osiąga, powiedział świętobliwy kardynał Mercier i ukazuje tajemnicę świętości i szczęścia w nabożeństwie do Ducha Świętego. Oto co o tym pisze: „Starajcie się codziennie przez 5 minut nakazać milczeć waszej wyobraźni, zamknijcie oczy na rzeczy stworzone, a uszy na wszystkie podszepty tej ziemi, ażeby skupić się w sobie i wejść do świątyni waszej duszy ochrzczonej, która jest przybytkiem Ducha Świętego, mówcie do Niego w ten sposób: O Duchu Święty, duszo mej duszy, uwielbiam Ciebie, oświecaj mnie, prowadź mnie, umacniaj, pocieszaj i pouczaj co mam czynić, rozkazuj mi. Poddaje się chętnie wszystkiemu, czego ode mnie zażądasz, pragnę wszystko przyjąć co na mnie dopuścisz, daj mi tylko poznać Twoją świętą Wolę. Amen. Jeśli tak czynić będziecie, życie wasze upływać będzie szczęśliwie, pogodnie i radośnie, nawet wśród krzyży i cierpień. Łaska zastosowana do wielkości doświadczeń udzieli siły do ich znoszenia i tak pełni zasług dojdziecie szczęśliwi do Bram Nieba. Całkowite poddanie się działaniu Ducha Świętego, to „tajemnica świętości”.

Wezwań tych nauczył Duch Święty, Swoją Służebnicę S. Marię od Jezusa Ukrzyżowanego: Zamiast „mnie” , „imię osoby”– informowała – można używać liczby mnogiej – „nas”, „ich” albo wymienić własną Ojczyznę np. Polskę „Duchu Święty, natchnij Polskę i świat.”



Koronka do Ducha Ożywiciela


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Koronce do Ducha Świętego (5 części w każdej 1 duży paciorek i 7 małych paciorków).

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku:

Wyznanie Wiary: Wierzę w jednego Boga, Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych. I w jednego Pana Jezusa Chrystusa, Syna Bożego Jednorodzonego, który z Ojca jest zrodzony przed wszystkimi wiekami. Bóg z Boga, Światłość ze Światłości, Bóg prawdziwy z Boga prawdziwego. Zrodzony a nie stworzony, współistotny Ojcu, a przez Niego wszystko się stało. On to dla nas ludzi i dla naszego zbawienia zstąpił z nieba. I za sprawą Ducha Świętego przyjął ciało z Maryi Dziewicy i stał się człowiekiem. Ukrzyżowany również za nas, pod Poncjuszem Piłatem został umęczony i pogrzebany. I zmartwychwstał dnia trzeciego, jak oznajmia Pismo. I wstąpił do nieba; siedzi po prawicy Ojca. I powtórnie przyjdzie w chwale sądzić żywych i umarłych, a Królestwu Jego nie będzie końca. Wierzę w Ducha Świętego, Pana i Ożywiciela, który od Ojca i Syna pochodzi. Który z Ojcem i Synem wspólnie odbiera uwielbienie i chwałę który mówił przez Proroków. Wierzę w jeden, Święty, powszechny i apostolski Kościół. Wyznaję jeden chrzest na odpuszczenie grzechów. I oczekuję wskrzeszenia umarłych. I życia wiecznego w przyszłym świecie. Amen.

Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Duchu Ożywicielu, poświęcam moje serce; strzeż i pomnażaj we mnie życie Bożę.

Na 7 małych paciorkach: Duchu Święty, ożywiaj mnie.

Po każdej części: Alleluja! Alleluja! Alleluja!

Na zakończenie: (3 razy) Chwała Ojcu…

Koronka do Ducha Uświęciciela


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Koronce do Ducha Świętego (5 części w każdej 1 duży paciorek i 7 małych paciorków).

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Wierzę w Boga…

I. Pomnóż we mnie, Panie, WIARĘ w Ciebie i zawsze mnie uświęcaj mocą Twojego Ducha Świętego. Alleluja.
II. Umocnij we mnie, Panie, NADZIEJĘ w Tobie  i  zawsze mnie uświęcaj mocą Twojego Ducha Świętego. Alleluja.
III. Rozpal we mnie, Panie, MIŁOŚĆ do Ciebie i zawsze mnie uświęcaj mocą Twojego Ducha Świętego. Alleluja.

Na dużych paciorkach: Duchu Uświęcicielu, poświęcam moją wolę; prowadź mnie według Twej Woli.

Na 7 małych paciorkach: Duchu Uświęcicielu, prowadź mnie do świętości.

Na zakończenie: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Koronka do Ducha Pocieszyciela


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Koronce do Ducha Świętego (5 części w każdej 1 duży paciorek i 7 małych paciorków).

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Ewangelia wg. Św. Jana 14, 15-20.25-31

Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze – Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was. Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał. Ale wy Mnie widzicie, ponieważ Ja żyję i wy żyć będziecie. W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was. To wam powiedziałem przebywając wśród was. A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem. Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam. Nie tak jak daje świat, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze ani się lęka! Słyszeliście, że wam powiedziałem: Odchodzę i przyjdę znów do was. Gdybyście Mnie miłowali, rozradowalibyście się, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest ode Mnie. A teraz powiedziałem wam o tym, zanim to nastąpi, abyście uwierzyli, gdy się to stanie. Już nie będę z wami wiele mówił, nadchodzi bowiem władca tego świata. Nie ma on jednak nic swego we Mnie. Ale niech świat się dowie, że Ja miłuję Ojca, i że tak czynię, jak Mi Ojciec nakazał.

Oto Słowo Pańskie.

Chwała Tobie Chryste.

Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Światło jasne i potężne, coś zesłało nieba płomień Apostołom Chrystusowym, Ty napełniasz nasze myśli i wzbogacasz zdolność mowy. Ty, coś darem jest i dawcą, wszelkim dobrem dusz człowieczych, przybądź, o Pocieszycielu, namaść serca, rządź językiem, aby  wspólnie  Cię chwaliły. My, synowie niegdyś grzechu, teraz zaś dziedzice łaski, będąc nowym już stworzeniem dzisiaj, Duchu, Cię prosimy, abyś miłość w nas zapalił. Tyś jest Ojcem miłosierdzia, więc uwolnij nas od winy; odrodzonym przez Chrystusa udziel szczęścia i wesela w doskonałej pełni życia. Amen.

Na 7 małych paciorkach: Duchu Pocieszycielu, wlej radość w nasze serca i napełnij nas mocą Swą.

Po każdej części: Duchu Święty, spraw, aby Słowo żyło w nas!

Na zakończenie: Wszechmogący Boże, spraw, niech zajaśnieje nad nami blask Twojej chwały, a Chrystus, Światłość ze Światłości, niech umocni darem Ducha Świętego serca odrodzonych dzięki Twojej łasce. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Koronka do Ducha Ognia i Światła


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Koronce do Ducha Świętego (5 części w każdej 1 duży paciorek i 7 małych paciorków).

W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Modlitwa Św. Efrema
Ogniu i Światło jaśniejące
na Obliczu Chrystusa,
Ogniu, którego przyjście jest Słowem
Ogniu, którego cisza jest Światłem
Ogniu napełniający serca
dziękczynieniem
wysławiamy Cię!

Ty, który spoczywasz w Chrystusie
Duchu Mądrości i Umiejętności
Duchu Rady i Mocy
Duchu Bojaźni i Wiedzy
wysławiamy Cię!

Ty, który przenikasz głębokości Boga
Ty, który rozjaśniasz oczy naszych serc,
Ty, który się łączysz z duchem naszym,
Ty, przez którego jaśniejemy chwałą Pana
wysławiamy Cię!

Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Duchu Ogniu, Duchu Żarze, Duchu Światło, Duchu Blasku, Duchu Wichrze i Pożarze, ześlij płomień Twojej łaski.

Na 7 małych paciorkach: Duchu Ogniu i Światło, zmiłuj się nad nami.

Na zakończenie: (3 razy) Chwała Ojcu…

Koronka do Ducha Pańskiego


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Skład Apostolski: Wierzę w Boga…

Na pierwszym dużym paciorku: Wszystko stwarzasz, Panie, napełniając swym Duchem i odnawiasz oblicze ziemi. Alleluja.

Na 3 małych paciorkach: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: O Panie, jak dobry i pełen słodyczy jest Duch Twój, który w nas przebywa. Alleluja.

Na 10 małych paciorkach: Umocnij, Boże, to czego dokonałeś, czyniąc z nas Twoją świątynię, w której mieszka Ducha Święty. Alleluja.

Po każdej dziesiątce: Duch Pański napełnił okrąd ziemi. Alleluja.

Na zakończenie: 2 Kor 1, 21-22 Pan jest Duchem, a gdzie jest Duch Pański – tam wolność. My wszyscy z odsłoniętą twarzą wpatrujemy się w jasność Pańską, jakby w zwierciadle; za sprawą Ducha Pańskiego, coraz bardziej jaśniejąc, upodabniamy się do Jego obrazu.

Amen.

Koronka do Ducha Świętego (Ułożona przez Błogosławioną Helenę Guerrę)



K. Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
W. Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Siedem Tajemnic przyzywających Siedem Darów Ducha Świętego.
Po każdej tajemnicy odmawiamy:

(7 razy) Ojcze, w imię Jezusa, ześlij Ducha Twego i odnów ziemię.
(1 raz) Maryjo, któraś z Ducha Świętego poczęła Zbawiciela, módl się za nami.

I. Przyjdź, Duchu Mądrości, oderwij nas od rzeczy ziemskich i wlej w nas miłość i smak rzeczy niebieskich.

II. Przyjdź, Duchu Rozumu, oświeć nasze umysły światłem swej odwiecznej prawdy i bogactwem swych świętych myśli.

III. Przyjdź, Duchu Rady, uczyń nas uległymi na Twe natchnienia i prowadź nas po drodze zbawienia.

IV. Przyjdź, Duchu Męstwa, i obdarz nas siłą, stałością i zwycięstwem w walce przeciw duchowym wrogom.

V. Przyjdź, Duchu Umiejętności, bądź Mistrzem naszych dusz i pomóż nam wprowadzać Twe nauczanie w czyn.

VI. Przyjdź, Duchu Pobożności, zamieszkaj w naszych sercach, by posiąść i uświęcić wszelkie nasze odczucia.

VII. Przyjdź, Duchu Bojaźni Bożej, zapanuj nad naszą wolą i uzdolnij nas do znoszenia każdego zła i unikania grzechu.

Wezwania do Maryi:

Najczystsza Dziewico Maryjo, poprzez Niepokalane Poczęcie Duch
Święty ustanowił Cię wybranym Przybytkiem Bóstwa. Módl się za nami.
Niech Boski Pocieszyciel przyjdzie prędko i odnowi oblicze ziemi.

Zdrowaś Maryjo…

Najczystsza Dziewico Maryjo, poprzez Tajemnicę Wcielenia Duch Święty
ustanowił Cię Matką Bożą. Módl się za nami.
Niech Boski Pocieszyciel przyjdzie prędko i odnowi oblicze ziemi.

Zdrowaś Maryjo…

Najczystsza Dziewico Maryjo, trwając na modlitwie z Apostołami w
Wieczerniku, zostałaś obficie rozpalona Duchem Świętym. Módl się za
nami.

Niech Boski Pocieszyciel przyjdzie prędko i odnowi oblicze ziemi.

Zdrowaś Maryjo…

Zakończenie:

Módlmy się: Poślij swego Ducha, Panie, i przemień nas wewnętrznie
swymi darami. Utwórz w nas nowe serce, byśmy podobali się Tobie
i zgadzali się z Twoją wolą. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

***

Apostolat Ducha Świętego

http://duchswiety.info

Koronka Katolickich Świętych


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Chwała Ojcu…

Na dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 7 małych paciorkach: Prosimy o Siedem Darów Ducha Świętego:
Módlmy się o Dar Mądrości: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Rozumu: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Umiejętności: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Rady: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Męstwa: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Pobożności: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Bojaźni Bożej: Zdrowaś Maryjo…

Na dużym paciorku: Panie Jezu Chryste, Synu Boga Żywego, zmiłuj się nade mną, grzesznikiem.

Na 7 małych paciorkach: Prosimy o Siedem Darów Ducha Świętego:
Módlmy się o Dar Mądrości: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Rozumu: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Umiejętności: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Rady: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Męstwa: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Pobożności: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Bojaźni Bożej: Zdrowaś Maryjo…

Na dużym paciorku: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca Swoich wiernych i zapal w nich ogień Swojej Miłości. Ześlij Ducha Twego, Panie, a powstanie życie. I odnowisz oblicze ziemi.

Na 7 małych paciorkach: Prosimy o Siedem Darów Ducha Świętego:
Módlmy się o Dar Mądrości: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Rozumu: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Umiejętności: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Rady: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Męstwa: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Pobożności: Zdrowaś Maryjo…
Módlmy się o Dar Bojaźni Bożej: Zdrowaś Maryjo…

Na zakończenie: Modlitwa Bł. Elżbiety od Trójcy Przenajświętszej: O Boże mój, Trójco Święta, którą uwielbiam, pomóż mi zapomnieć zupełnie o sobie samej, abym mogła zamieszkać w Tobie nieporuszona i spokojna, jakby dusza moja była w wieczności. Oby nic nie zamąciło mego spokoju i nie wyprowadziło mnie z Ciebie, O mój wieczny Boże, ale niech każda minuta pogrąża mnie coraz głębiej w Twoje tajemnice. Uspokój moją duszę. Uczyń w niej swoje niebo, swoje mieszkanie umiłowane i miejsce swego spoczynku, abym tam nigdy nie zostawiła Cię samego, lecz abym tam cała była, cała żyjąca wiarą, cała adorująca, cała poddana wyłącznie Twojemu twórczemu działaniu. O mój Chryste umiłowany, ukrzyżowany z miłości, chciałabym być oblubienicą Twego Serca. Chciałabym okryć Cię chwałą, ukochać aż do śmierci. Ale czuję moją bezsilność i błagam Cię, abyś mnie okrył sobą i wszystkie poruszenia mej duszy utożsamił z Twoimi; abyś mnie zatopił w sobie, zagarnął, zajął moje miejsce, tak, by życie moje było jedynie odblaskiem Twego życia. Przyjdź do mnie jako ten, który uwielbia, wynagradza i zbawia. O Słowo Przedwieczne, Słowo mego Boga, chcę spędzić życie moje na słuchaniu Ciebie. Chcę być cała otwarta na zrozumienie Ciebie. A następnie poprzez wszystkie ciemności, poprzez całą pustkę i bezsilność własną chcę się wpatrywać w Ciebie i na zawsze trwać w Twojej światłości. O Gwiazdo moja ukochana, utwierdź mnie, abym nie mogła oddalić się poza obręb Twoich promieni. O Ogniu trawiący, o Duchu miłości, zstąp na mnie, ażeby w mej duszy dokonało się jakby wcielenie Słowa, abym była dla niego jakby nowym człowieczeństwem, w którym mógłby ponawiać swoje tajemnice. O Ty, mój Ojcze, racz się skłonić ku Twemu maleńkiemu stworzeniu; okryj je swoim cieniem i racz w nim widzieć jedynie Twego Umiłowanego, w którym sobie upodobałeś. O moi „Trzej”! O moje wszystko, moja chwało i szczęście, samotności nieskończona i bezmiarze, w którym się gubię cała, oddaje się Tobie cała jako ofiara. Ukryj mnie, zamieszkaj we mnie, abym mogła zamieszkać w Tobie, czekając na wejście w Twoją światłość i w przepaść Twego bezmiaru. Amen.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.


Koronka Cnót


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Na pierwszym paciorku: Moja Królowo i Matko moja, oddaję się całkowicie Tobie.  Jestem Twoją własnością, moja Dobra Matko, strzeż mnie i broń mnie  teraz i  w godzinie śmierci mojej. Amen.

Na drugim paciorku: Anioł Pański:
Anioł Pański zwiastował Pannie Maryi i poczęła z Ducha świętego: Zdrowaś Maryjo…
Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według słowa Twego: Zdrowaś Maryjo…
A Słowo stało się ciałem, i zamieszkało między nami: Zdrowaś Maryjo…

P.: Módl się za nami, święta Boża Rodzicielko.
O.: Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.

I – Cnota Posłuszeństwo
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą Posłuszeństwa.

II– Cnota Wiara
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą Wiary.

III– Cnota Nadzieja
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą  Nadziei.

IV – Cnota Miłość
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą Miłości.

V – Cnota Pokora
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą Pokory.

VI – Cnota Cierpliwość
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą Cierpliwości.

VII – Cnota Wytrwałość
Ojcze nasz…, Chwała Ojcu…

Na 3 małych paciorkach: Przyjdź Duchu Święty, napełnij serca swoich wiernych Cnotą Wytrwałości.

***

Koronka składa się z 7 grup 3 paciorków podzielonych przez 7 pojedynczych paciorków oznaczających Cnotę.