Koronki do Świętych i Błogosławionych Mężczyzn (I)

Koronka do Świętego Ignacego z Loyoli




31 LIPCA

Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Oddajmy hołd Ignacemu,
Mężnego hufca wodzowi,
Co sławny mową, czynami
Zagrzewał swoich żołnierzy.

Związany ściśle miłością
Z najwyższym Królem niebiosów,
Nie widział nic wznioślejszego
Nad Jego chwały krzewienie.

Dlatego swoich i siebie
Poświęcił na wojowanie,
By praw Chrystusa dochodzić
I zwalczać błędu ciemności.

Pod tchnieniem Ducha Świętego,
Roztropny i doświadczony,
Opisał drogę zbawienia
Ku pożytkowi pokoleń.

Rozesłał swych towarzyszy
Na krańce świata odległe
I pragnąc tylko, by Kościół
Mnogością ludów rozkwitał.

Niech będzie Bóg uwielbiony
I niech nam da naśladować
Rycerski wzór Ignacego
Ku większej chwale Chrystusa. Amen.

Na 3 małych paciorkach: O Trzy Cnoty Boskie: Wiarę, Nadzieję i Miłość: Chwała Ojcu…

Twoje imię ogniem płonie,
Aby wzniecić pożar w sercach
I rozpalić je miłością,
Która wreszcie świat przemieni.

Cały stałeś się zarzewiem
Walki przeciw zła przemocy,
Bo rycerzem jesteś krzyża
Ku największej chwale Boga.

Chcesz, by Jezus był poznany
Jako Król i Pan wszystkiego;
Jemu pragniesz poddać dusze,
Myśli, wolę i uczucia.

Chcesz, by światło Ewangelii
Ogarnęło wszystkich ludzi:
Niech w Kościoła wieczne bramy
Wejdzie rzesza odkupionych.

Sław z Ignacym, ziemio cała,
Boga w Trójcy wszechmocnego;
Niech Jezusa zbawcze Imię
W coraz większej będzie chwale. Amen.

Na dużych paciorkach: Modlitwa Św. Ignacego Loyoli:

Duszo Chrystusowa, uświęć mnie.
Ciało Chrystusowe, zbaw mnie,
Krwi Chrystusowa, napój mnie.
Wodo z boku Chrystusowego, obmyj mnie.
Męko Chrystusowa, pokrzep mnie.
O dobry Jezu, wysłuchaj mnie.
W ranach swoich ukryj mnie.
Nie dopuść mi oddalić się od Ciebie.
Od złego ducha broń mnie.
W godzinę śmierci wezwij mnie.
I każ mi przyjść do siebie,
Abym z świętymi Twymi chwalił Cię,
Na wieki wieków. Amen.

Na 10 małych paciorkach: Święty Ignacy, módl się za nami, abyśmy się stali godnymi obietnic Jezusa.

Na zakończenie: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Módlmy się: Boże, Ty powołałeś w swoim Kościele świętego Ignacego do szerzenia Twojej większej chwały, spraw, abyśmy walcząc na ziemi z jego pomocą i za jego przykładem, zasłużyli na udział w jego niebieskliej chwale. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego,  Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Koronka do Świętego Ireneusza




28 CZERWCA

Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na 3 małych paciorkach: O Wiarę, Nadzieję i Miłość: Zdrowaś Maryjo…

Na dużych paciorkach: Św. Ireneusz: Chwałą Boga jest człowiek, który żyje, życiem zaś człowieka jest oglądanie Boga.

Na 10 małych paciorkach: Święty Ireneuszu, módl się za nami, abyśmy zostali ożywieni Duchem Świętym, by żyć prawdziwie w pełni dla Boga i w wieczności oglądać Go twarzą w twarz. Amen.

Po każdej dziesiątce: Chwała Ojcu…

Na zakończenie: Boże, Ty sprawiłeś, że święty Ireneusz, biskup, utwierdził prawdziwą naukę i pokój w Kościele, przez jego wstawiennictwo odnów w nas wiarę i miłość, abyśmy dążyli do zgody i jedności. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Koronka do Świętego Izydora z Sewilli




4 KWIETNIA

DOKTOR KOŚCIOŁA

Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Koronkę odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Na pierwszym dużym paciorku: Zdrowaś Maryjo…

Na 3 małych paciorkach: Chwała Ojcu…

Na dużych paciorkach: Ojcze nasz…

Na 10 małych paciorkach: Święty Izydorze, znakomity nauczycielu wiary, światło Kościoła, miłośniku Bożego prawa, módl się za nami do Jezusa Chrystusa.

Na zakończenie: Boże, wieczna Mądrości, Ty dałeś nam świętego Izydora jako nauczyciela wiary, wysłuchaj prośby, które zanosimy, i za jego wstawiennictwem otaczaj swój Kościół opieką. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego,  Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Koronka do Świętego Izydora Oracza




15 MAJA

PATRON ROLNIKÓW

Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku:

Modlitwa rolnika: Panie Boże Wszechmogący, Stworzycielu wszechświata i Ojcze nasz, dałeś mi we władanie świętą matkę ziemię, każesz mi ją uprawiać, orać, siać i zbierać, aby uzyskać plony, każesz mi hodować zwierzęta, aby te wytwory Twojej hojności w przyrodzie i mojej pracy służyły za pokarm ludziom; daj mi umysł sprawny i zdrowy, bym mógł czynić dobrze, daj mi serce prawe, bym wytwarzał zdrową żywność i na tyle obfitą, by żywić tych, którzy pracują w innych zawodach; daj mi umysł światły i serce szerokie, abym rozumiał, że pierwszą i najważniejszą rzeczą jest nie szkodzić nikomu, ani ludziom, ani przyrodzie, a potem dopiero abym mógł zapewnić taką ilość pokarmu, by służył wszystkim, którzy go potrzebują. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg przez wszystkie wieki wieków. Amen.

Modlitwa do Św. Izydora: O przezacny mieszkańcu niebieski, Święty Izydorze, proszę cię pokornie, abyś o mnie, grzeszniku, nędzami i pokusami różnymi doświadczanym, pamiętać raczył przed majestatem Pana, Boga naszego, aby On przez zasługi i przyczynę twoja raczył mnie zachować od wszelkiego zła na duszy i na ciele. Wyproś mi łaskę do wypełniania świętych Jego przykazań i do coraz pobożniejszego życia. Amen.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Przez świętego Izydora, któregoś Boże, przy ciężkich pracach dziwną świątobliwością życia obdarował, daj nam, prosimy Cię pokornie, abyśmy za jego przyczyna zachowani od wszelkiego zła, pracując około rzeczy doczesnych, zapracowali sobie na wieczną szczęśliwość.

Na 10 małych paciorkach: Święty Izydorze, módl się za nami, abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.

Po każdej dziesiątce: Chwała Ojcu…

Na zakończenie: Boże, spraw, abyśmy dzięki świętemu Izydorowi, świętemu rolnikowi, mogli pokonać naszą pychę i zawsze służyć Tobie z pokorą, w której sobie upodobałeś. Przez naszego Pana Jezusa Chrystusa, Twojego Syna, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg przez wszystkie wieki wieków. Amen.