Koronki do Świętych i Błogosławionych Kobiet (D)

Koronka do Świętej Doroty




6 LUTEGO

Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku:

Wierzę w Boga…
Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…

Na dużych paciorkach: Święta Doroto, której imię znaczy „Dar od Boga”, wypraszaj dla wszystkich ludzi Dary Boga Ducha Świętego, aby wszyscy zasłużyli na wieczne oglądanie Boga!

Na 10 małych paciorkach: Święta Doroto, dopomagaj nam w mężnym wyznawaniu naszej wiary i dawaniu świadectwa naszej przynależności do grona uczniów Jezusa Chrystusa.

Po każdej dziesiątce: Chwała Ojcu…

Na zakończenie:

„Dzięki Ci składam, Przyjacielu dusz, że raczyłeś mnie powołać do swojego raju, do Twoich ogrodów niebieskich”.

„Żegnaj, oblubienico Chrystusa i przyślij mi jabłek albo róż z ogrodu swojego Oblubieńca”.

„Tak też zrobię”.

„Zaprawdę Chrystus jest Bogiem!.”

Koronka o „Serce Nowe” za wstawiennictwem Błogosławionej Doroty z Mątowów




25 CZERWCA – Błogosławiona Dorota z Mątowów, wdowa.

Odmawia się ją na Różańcu.

Na początku:

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

1. „Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste i odnów w mojej piersi ducha niezwyciężonego!” Ps 51, 12

(10 razy) Serce odważne w przeciwnościach, błogosławiona Doroto, wyproś mi u Boga!

2. „I dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza, odbiorę wam serce kamienne, a dam wam serce z ciała.” Ez 36, 26

(10 razy) Serce nowe i wrażliwe, błogosławiona Doroto, wyproś mi u Boga!

3. „Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą.” Mt 5, 8

(10 razy) Serce czyste, błogosławiona Doroto, wyproś mi u Boga!

4. „Na ten widok rozraduje się wasze serce, a kości wasze nabiorą świeżości jak murawa. Ręka Pana da się poznać Jego sługom.” Iz 66, 11

(10 razy) Serce radosne wiarą, błogosławiona Doroto, wyproś mi u Boga!

5. „Odrzućcie od siebie wszystkie grzechy, któreście popełniali przeciwko Mnie, i utwórzcie sobie nowe serce i nowego ducha.” Ez 18, 31

(10 razy) Serce walczące z grzechem, błogosławiona Doroto, wyproś mi u Boga!

Na zakończenie:

Panie Jezu, Twoje Serce, zostało przebite za nasz grzechy na drzewie krzyża i teraz ze żródła tego przebitego Serca cały Kościół czerpie zdroje łask. W Swoim wielkim Miłosierdziu obdarzyłeś błogosławioną Dorotę niezwykłym darem „nowego serca”, które sam jej dałeś, aby mogła swoim życiem chwalić tylko Ciebie. Błagam Cię pokornie, daj mi serce nowe, czyste, odważne, wrażliwe, radosne, walczące, abym mógł już tu na ziemi upodobnić się do Ciebie! Amen!




Koronki do Świętej Dymfny