Koronki do Anioła Stróża



2 PAŹDZIERNIKA

Koronka do Anioła Stróża


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

1. Najukochańszy mój Aniele Stróżu, dziękuję Ci za szczególną troskę, z jaką zawsze pilnowałeś i pilnujesz wszystkich moich duchowych i doczesnych potrzeb. Proszę Cię, racz podziękować za mnie Bożej Opatrzności, której spodobało się powierzyć mnie opiece Księcia Raju.

Chwała Ojcu…

Aniele Boży…

2. Najukochańszy mój Aniele Stróżu, proszę Cię pokornie o przebaczenie wszystkich przykrości, jakie Ci sprawiłem, łamiąc w Twojej obecności Boże prawo, pomimo moich natchnień i napomnień. Proszę Cię, abyś wyjednał mi łaskę naprawienia przez należną pokutę wszystkich moich dawnych braków, coraz większego wzrostu w gorliwości w Bożej służbie i zachowania na zawsze wielkiego nabożeństwa do Maryi Najświętszej, która jest Matką świętej wytrwałości.

Chwała Ojcu…

Aniele Boży…

3. Najukochańszy mój Aniele Stróżu, błagam Cię usilnie o podwojenie Twojej świętej troskliwości wobec mnie, abym pokonując wszystkie przeszkody, jakie spotyka się na drodze cnoty, mógł się uwolnić od wszelkiego zła, które uciska moją duszę, a trwając w należnym szacunku dla Twojej obecności (zawsze bałem się Twoich natchnień) i idąc wiernie za Twoimi radami, zasłużył któregoś dnia na to, by cieszyć się wraz z Tobą i całym Niebieskim Dworem niewysławionymi pociechami przygotowanymi przez Boga Jego wybranym.

Chwała Ojcu…

Aniele Boży…

Módlmy się: Boże, potężny i wieczny, który za sprawą Swej niewysławionej dobroci dałeś każdemu z nas Anioła Stróża, spraw, abym żywił cały szacunek i miłość do tego, które Twoje miłosierdzie mi przydzieliło, i abym chroniony Twoimi łaskami i jego potężną pomocą, zasłużył na przyjście któregoś dnia do niebieskiej ojczyzny, aby oglądać wraz z nim Twoją nieskończoną wielkość. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Koronka ku czci Anioła Stróża


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.
Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze,
i na wieki wieków. Amen.

Wierzę w Boga…

I. Święty Aniele, mój mocny Opiekunie, pomóż mi, abym miał zawsze wstręt do złego i podążał za dobrem. Abym kochał Boga i bliźnich miłością czystą i doskonałą. Wyproś dla mnie prawdziwy i szczery żal za grzechy i nienawiść do swojej winy. Abym nie obrażął Boga ciężkimi grzechami, aż do ostatniej chwili ziemskiego życia. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

II. Duchu szlachetny, mój Aniele Stróżu, niewymownym szczęściem jest wiedzieć, że istnieje jeden Bóg w trzech Osobach – Bóg Ojciec, Syn Boży i Duch Święty. Uproś mi łaskę, abym zawsze żył po chrześcicjańsku, w obecności Boga do ostatniego tchnienia mego życia. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

III. Aniele mój, Bóg chciał, abyś był moim opiekunem nieustannie czuwającym nade mną. Uproś mi łaskę, abym poznawał zawsze Wolę Bożą i potrafił ją doskonale wypełniać, aż do ostatniej chwili życia. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

IV. Obrońco gorliwy, mój Aniele Stróżu, który dostałeś od Boga zadanie chronić mnie we wszystkich sytuacjach życia jak matka swoje dziecko. Pomóż mi, abym unikał każdej okazji do grzechu i wybaw mnie od tych sytuacji, w których mogę obrazić Boga. Pomóż mi również iść drogą Bożych Przykazań do ostatniej chwili mojego życia. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

V. Przewodniku wierny, mój Aniele Stróżu, Pan Bóg powierzył Ci mnie, abyś doprowadził mnie do Jego Królestwa. Uproś mi łaskę, abym wiernie i nieustannie ćwiczył się w cnotach i pilnie zdobywał wiedzę potrzebną do zbawienia i zwycięstwa nad złem, do ostatniego tchnienia mego życia. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

VI. Mój ukochany przyjacielu, Aniele Stróżu, który kochasz mnie bratnią miłością, pomagaj mi w trudnościach i cierpieniu. Bóg tak bardzo nas wszystkich umiłował. Przypominaj mi, abym zawsze się modlił, by otrzymać Boże Miłosierdzie do ostatniej chwili mojego życia. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

VII. Skuteczny orędowniku, mój święty Aniele Stróżu, który masz doprowadzić mnie do wiecznego szczęścia. Uproś mi łaskę, abym zawsze wypełniał natchnienia Boga Ducha Świętego i twoje, które doprowadzą mnie do Królestwa Bożego. Amen.

Ojcze nasz…
(3 razy) Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Koronka do Anioła Stróża, Najdroższego Opiekuna


W imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na medaliku odmówić modlitwę do Aniołem Stróżem: Aniele Boży, najdroższy opiekunie, któremu powierzyła mnie Jego miłość, każdego dnia stój u mego boku, by oświecać i strzec, rządzić i prowadzić. Amen.

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na drugim dużym paciorku: Zdrowaś Maryjo…

Na 8 małych paciorkach: Chwała Ojcu… (na cześć mojego Anioła Stróża)

Na zakończenie odmówić modlitwę do Św. Michała Archanioła: Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niech go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty Wodzu zastępów anielskich, szatana i inne złe duchy, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen.



Koronka do Anioła Bożego, Stróża mojego


Pierwszy czwartek miesiąca jest poświęcony Aniołowi Stróżowi, aby go poznać, aby uwolnić się od podszeptów szatana w niebezpieczeństwach duchowych i materialnych oraz aby polecić się jego troskliwej opiece i kiedyś razem z nim wejść do nieba.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

1. Ojcze Niebieski, dziękuję Twojej nieskończonej dobroci, że od chwili, kiedy dusza moja wyszła z Twoich stwarzających rąk, powierzyłeś mnie Aniołowi Stróżowi, aby mnie oświecał, strzegł, prowadził i mną kierował. Dziękuję Ci, mój Aniele Stróżu, że codziennie towarzyszysz mi w drodze do domu Ojca. Twoje święte natchnienia, nieustanna obrona w niebezpieczeństwach duszy i ciała. Twoje potężne modlitwy u Pana Boga są dla mnie wielką pociechą i budzą niezachwianą nadzieję.

Aniele Boży, Stróżu mój, tobie zostałem powierzony przez miłosierdzie Pańskie; oświecaj mnie, strzeż, wspomagaj i prowadź. Amen.

2. Aniele, Stróżu mój, który zawsze wpatrujesz się w oblicze Boże i chcesz przebywać ze mną kiedyś w niebie proszę Cię, wyjednaj mi u Boga przebaczenie tego, że tyle razy nie słucham Twoich rad, że grzeszę w Twojej obecności, że tak mało pamiętam o Twojej bliskości.

Aniele Boży, Stróżu mój, tobie zostałem powierzony przez miłosierdzie Pańskie; oświecaj mnie, strzeż, wspomagaj i prowadź. Amen.

3. Aniele, Stróżu mój, wierny i potężny, jestś jednym z Aniołów, którzy w niebie pod przewodnictwem świętego Michała pokonali szatana i jego zwolenników. Walka rozpoczęta kiedyś w niebie toczy się dalej na ziemi: książe ze swymi sługami i nieprzyjaciółmi Jezusa Chrystusa czyha na duszę ludzkie. Wstawiaj się do Niepokalanej Królowej Apostołów za Kościół, Państwo Boże, walczące przeciw państwu szatana. Święty Michale Archaniele ze swymi towarzyszami, broń nas w walce i bądź naszą mocą przeciwko złości i zasadzkom szatana. Niech go Bóg poskromi! A Ty, książę wojska niebieskiego, strąć do piekła szatana i inne złe duchy dla  zguby dusz błąkających się po świecie.

Aniele Boży, Stróżu mój, tobie zostałem powierzony przez miłosierdzie Pańskie; oświecaj mnie, strzeż, wspomagaj i prowadź. Amen.

4. Aniołowie niebiescy, strzeżcie twórców i pracownikow mediów oraz tych wszystkich, którzy z nich korzystają. Brońcie ich od złego, prowadźcie drogą prawdy, wyjednajcie im prawdziwą miłość. Dla apostolstwa spełnianego przez media wypraszajcie u Boga potrzebne powołania i otoczcie je swoją opieką w spełnianej przez nich misji. Natchnijcie wszystkich, aby czynem, modlitwą i ofiarami wspierali to apostolstwo. Oświecajcie, strzeżcie, kierujcie i rządźcie dziedziną komunikowania społecznego, aby służyło podniesieniu poziomu życia i kierowało ludzkość ku dobrom wiecznym.

Aniele Boży, Stróżu mój, tobie zostałem powierzony przez miłosierdzie Pańskie; oświecaj mnie, strzeż, wspomagaj i prowadź. Amen.

5. Wszyscy Aniołowie Pańscy, jesteście powołani, aby tworzyć orszak niebieski, nieustannie chwalić i uwielbiać Trójcę Przenajświętszą oraz wynagradzać nasze zaniedbania. Prawdziwie kochacie Boga i ludzi i nieustannie śpiewacie: „Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom, których sobie upodobał”. Wstawiajcie się za całą ludzkością, aby poznała prawdziwego i jedynego Boga, Syna przysłanego nam przez Ojca i Kościół, ostoję prawdy. Módlcie się, aby Imię Boże było czczone, aby nastało królestwo Jezusa Chrystusa i spełniła się Jego wola jak w niebie, tak i na ziemi. Otoczcie swą opieką rządzących, pracujących i cierpiących. Uproście błogosławieństwo i zbawienie wszystkim, którzy szukają prawdy, sprawiedliwości i pokoju.

Aniele Boży, Stróżu mój, tobie zostałem powierzony przez miłosierdzie Pańskie; oświecaj mnie, strzeż, wspomagaj i prowadź. Amen.


Koronka do Anioła Stróża osoby nieuleczalnie chorej i konającej


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

- Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.
- Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

- Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.
- Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

1. Najukochańszy Aniele Stróżu, ty od Boga otrzymałeś zadanie opiekowania się tym stworzeniem, które teraz znajduje się na łożu boleści. Strzeż je w tych trudnych chwilach jego (jej) życia.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

2. Najukochańszy Aniele Stróżu, ty przez wiele lat strzegłeś tego stworzenia, broniłeś je i prowadziłeś po właściwej ścieżce życia chrześcijańskiego, spraw, aby teraz szczęśliwie dotarło do portu wiecznego zbawienia.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

3. Najukochańszy Aniele Stróżu, ty zawsze starałeś się dawać temu stworzeniu mądre rady i święte natchnienia, pozwól mu (jej) teraz zrozumieć piękno nieba i nieskończoną dobroć naszego Ojca niebieskiego.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

4. Najukochańszy Aniele Stróżu, ty znasz do głębi, jak cenna jest dusza i jak wiele znaczy jej wieczne zbawienie; nie dozwól, by zatraciła się dusza tego stworzenia, lecz spraw, by uleciała ku wiecznej radości nieba.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

5. Najukochańszy Aniele Stróżu, ty widzisz, jak zaciekle złe duchy walczą, by zabrać duszę tego stworzenia, zmuś je do ucieczki twoją wielką mocą i zaprowadź do nieba tę duszę, wiodąc ją z tego łez padołu ku radości błogosławionej ojczyzny.

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Módlmy się: O najukochańszy Aniele Stróżu, tobie polecamy duszę (podać imię): wspomagaj ją, broń jej, zaprowadź ją radośnie do niebieskiego Jeruzalem. Spraw, aby po cierpieniach doznanych na tej ziemi pełnej nędzy i łez, wreszcie ucieszyła się najczystszą radością nieba. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Koronka do Anioła Opiekuna


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na medaliku odmówić modlitwę do Aniołem Stróżem: Aniele Boży, najdroższy opiekunie, któremu powierzyła mnie Jego miłość, każdego dnia stój u mego boku, by oświecać i strzec, rządzić i prowadzić. Amen.

Na 3 dużych paciorkach: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Chwała Ojcu…

Na 7 małych paciorkach: Chwała Ojcu…

(Wszystko na cześć swojego Anioła Stróża)

Na zakończenie odmówić modlitwę do Św. Michała Archanioła: Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niech go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty Wodzu zastępów anielskich, szatana i inne złe duchy, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen.