Koronki do Chrystusa Króla



Koronka do Chrystusa Króla


Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: O Królu narodów przez nie upragniony, Kamieniu węgielny Kościoła, przyjdź, zbaw człowieka, którego utworzyłeś z prochu ziemi. Amen.

Na dużych paciorkach: O Emmanuelu, nasz Królu i Prawodawco, oczekiwany Zbawicielu narodów, przyjdź, aby nas wybawić, nasz Panie i Boże.

Na 10 małych paciorkach: O, Mocy Niebiańska, niewzruszone oparcie mojej duszy, Najsłodszy Jezusie Chrystusie Któlu! O, Odblasku Przedwiecznej Światłości, Zwierciadło bez skazy! Pozwól mojemu sercu wpatrywać się w Ciebie, zwierciadło wieczności, ażebym ze względu na Ciebie mógł wzgardzić wszelką doczesną rozkoszą, a Twoje Miłosierne Oczy były moją obroną we wszystkich pokusach. Amen.

Na zakończenie: Niech będzie zawsze i wszędzie uwielbione Najświętsze Panowanie Boga przez wszystkie stworzenie i przez Najsłodsze Serce Jezusa Chrystusa, obecne w Przenajświętszym Sakramencie Ołtarza. Amen.

***

MODLITEWNIK „Nabożeństwo do Chrystusa Króla”. Opracowanie: Marek Czekański. Wydawnictwo M. Kraków, 2010 rok.

Koronka do Pana Jezusa Chrystusa Króla


Odmawia się na Różańcu.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na początku: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

I. Pan króluje, oblókł się w majestat, Pan przywdział potęgę i nią się przepasał: tak utwierdził świat, że się nie zachwieje. Twój tron niewzruszony od wieczności, Ty jesteś od wieków, o Boże (Ps 93, 12).

(10 razy) Jezu Chryste, Królu wszechświata, zmiłuj się nad nami i nad całym światem!

II. Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne. Albowiem Bóg nie posłał swego Syna na świat po to, aby świat potępił, ale po to, by świat został przez Niego zbawiony (J 3, 16-17).

(10 razy) Jezu Chryste, Królu miłosierdzia, zmiłuj się nad nami i wybaw nas od grzechów!

III. A żołnierze uplótłszy koronę z cierni, włożyli Mu ją na głowę i okryli Go płaszczem purpurowym. Potem podchodzili do Niego i mówili: „Witaj, królu żydowski!”. I policzkowali Go (J 19, 2-3).

(10 razy) Jezu Chryste, Królu cierpienia, zmiłuj się nad nami w chwilach cierpienia i zwątpienia!

IV. Odpowiedział Jezus: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18, 36).

(10 razy) Jezu Chryste, Królu zmartwychwstały, doprowadź nas do zmartwychwstania!

V. Wszelkie stworzenie, które jest w niebie i na ziemi, i pod ziemią, i na morzu, i wszystko, co w nich przebywa, usłyszałem, jak mówiło: „Zasiadającemu na tronie i Barankowi błogosławieństwo i cześć, i chwała, i moc, na wieki wieków!” (Ap 5,13).

(10 razy) Jezu Chryste, Królu wieczności, daj nam swoje zbawienie i wieczne królowanie!

Na zakończenie: Święty Boże, Święty mocny, Święty nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem. Amen.

***

Za zezwoleniem władzy kościelnej w 2013 roku.


Koronka do Jezusa Chrystusa Króla


Odmawia się na Różańcu.

Na początku: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach: Ojcze Przedwieczny ofiaruję Ci Ciało i Krew, Duszę i Bóstwo najmilszego Syna Twego, a Pana naszego Jezusa Chrystusa Króla na uświęcenie nasze i całego świata.

Na 10 małych paciorkach: Jezu Chryste Królu, napełnij swoim życiem każdego z nas.

Na zakończenie: Święty Boże, Święty Mocny, Święty Nieśmiertelny, zmiłuj się nad nami i nad całym światem.

„O Krwi i Wodo, któraś wytrysnęła z Serca Jezusowego, jako Króla Miłosierdzia dla nas, uświęcaj nasze życie”. Amen.

***

BŁAGANIA O DARY NIEBA – CZĘŚĆ I – „Koronki do Boga w Trójcy Osób”. Wydawnictwo Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy. 2010 rok.

Koronka uwielbienia Chrystusa Króla


Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

Ucałuj krzyż u różańca świętego i przeżegnaj się: W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Rozpoczęcie:

Na chwałę Trójcy Przenajświętszej: O,Trójco Przenajświętsza,przez Mękę i Krzyż Pana naszego Jezusa Chrystusa, błagamy Cię spraw, aby Królestwo Jego zapanowało na całym świecie i we wszystkich duszach ludzkich. Amen.

Panie, daj mi pokój serca.
Oddal ode mnie gniew, nienawiść, pragnienie zemsty.
Modlę się za tych, którzy mnie zranili słowem,
czynem, obojętnością, niezrozumieniem.
Proszę też za tymi, którym ja zadałem ból.
Pomóż mi wejść jak najszybciej na drogę pojednania
bez dramatyzowania sytuacji i formułowania oskarżeń.
Daj mi siłę, bym umiał przebaczać.
Jezu, który powiedziałeś „błogosławieni cisi”,
uciszaj moje wewnętrzne burze i pomóż mi lepiej rozumieć siebie.
Powiedziałeś „błogosławieni, którzy wprowadzają pokój”,
uczyń ze mnie człowieka wnoszącego pokój, a nie zamęt.
Niech „nad moim gniewem nie zachodzi słońce”
nie chcę „dawać miejsca diabłu” (Ef 4, 26)

Na początku: Ojcze nasz…, Zdrowaś Maryjo…, Wierzę w Boga Ojca…

Na dużych paciorkach: Chwała Ojcu…

Na 10 małych paciorkach: O mój Jezu, Królu królów i Panie panów, hojnością hojny, ufam Tobie, kocham Cię, uwielbiam Cię,wierzę w Ciebie, wierzę Tobie. O Jezu miłości moja i skarbie mój, pragnę Ciebie, zawierzam się Tobie!

Zakończenie – powiedzieć z wiarą, ufnością i miłością oraz z wielką odwagą i wielką czcią (3 razy): Jezu Chryste, Królu mój i Panie, moje serce i ma dusza wielbić Ciebie chce, moje ciało Twą świątynią a mój naród Twym narodem! Pragnę, o mój Królu, Jezu mój, abyś Ty nim władał i swą mocą jego strzegł! Proszę, Panie Jezu Chryste, Władco mój, proszę Cię pokornie,aby żaden człowiek w strachu wojen już nie poległ, tylko w Twoje panowanie słowo odrzekł, Panie Jezu Chryste, Królu i Panie, w całej Swej Osobie króluj nam! Amen.

Koronka do Chrystusa Króla odmawiana zwłaszcza w intencji uświęcenia kapłanów


Koronkę odmawia się na Różańcu.

Koronka do prywatnego odmawiania wedle uznania!

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Módl się z odwagą, ze śmiałością i z ufnością.

Przyjdź do Mnie, a Ja przemówię Sercem do twojego serca,

jak przyjaciel rozmawia z przyjacielem.

Ojcze nasz…

Zdrowaś Maryjo…

Na dużych paciorkach (1 raz): O Jezu, Królu Miłości, ufam nieskończenie Twojej miłosiernej dobroci!

Na małych paciorkach (10 razy): Jezu, Jezu, Jezu, bądź dla mnie Jezusem!

Na zakończenie:

Wezwanie do Matki Najświętszej

O Maryjo, Matko moja, przez Twe Bolesne i Niepokalane Serce spraw, bym stał się dla Ciebie jak Święty Jan, żyjąc w Twojej bliskości i w adoracji Najświętszej Eucharystii. Cały należę do Ciebie, o Maryjo, daj mi Twoje Serce.

Pod Twoją obronę…

***

„Koronka do Chrystusa Króla” powstała w oparciu o dziennik duchowy IN SINU JESU, w którym anonimowy benedyktyn opisuje swoje rozmowy z Panem Jezusem oraz Matką Najświętszą w l. 2007-2016. Wstęp „Módl się z odwagą…” to fragmenty dziennika datowane na 8 października 2007 r.

Modlitwa „O Jezu, Jezu, Jezu, bądź dla mnie Jezusem (Zbawicielem)” to ostatnie słowa św. Rudolfa Sherwina, które kapłan wypowiedział przed swoją męczeńską śmiercią 1 grudnia 1581 r. (Jesu, Jesu, Jesu, esto mihi Jesus).

„O Jezu, Królu miłości…” stanowi modlitwę z objawień Matki Yvonne Beauvais (Yvonne-Aimée de Jesus), augustianki, z 17 sierpnia 1922 r. Ten akt strzelisty został zatwierdzony przez papieża Piusa XI w roku 1933.

Końcowe wezwanie do Matki Bożej – z kapłańską prośbą o „ujanowienie” duszy („bym stał się jak święty Jan”) pochodzi z IN SINU JESU, zaś „Cały należę do Ciebie [Maryjo] – daj mi Twoje Serce” – znane jako dewiza Totus Tuus papieża Jana Pawła II – pochodzi z „Traktatu o prawdziwym nabożeństwie do Maryi” św. Ludwika Marii de Montforta.

Koronka do Chrystusa Króla odmawiana zwłaszcza w intencji uświęcenia kapłanów, by byli kapłanami wedle Serca Jezusowego.