Koronka do Świętego Patryka


17 MARCA

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na medaliku ze Świętym Patrykiem: Skład Apostolski:

Wierzę w Boga, Ojca Wszechmogącego,
Stworzyciela nieba i ziemi.
I w Jezusa Chrystusa, Syna Jego Jedynego,
Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego,
narodził się z Maryi Panny;
umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion;
zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał;
wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca wszechmogącego;
stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych.
Wierzę w Ducha Świętego,
Święty Kościół powszechny,
Świętych obcowanie,
grzechów odpuszczenie,
ciała zmartwychwstanie,
żywot wieczny.
Amen.

Na każdym z 12 paciorków: Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu. Jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen. Za wstawiennictwem Świętego Patryka, niech Bóg Wszechmogący ożywi wiarę i da łaskę wiary dla innych. Amen.

Modlitwa Świętego Patryka:

Bądź, Jezu, ze mną, po mej prawicy, po mej
lewicy, Ogarnij mnie ze wszystkich stron,
Bądź, w sercach wszystkich, co o mnie myślą,
Bądź, w ustach wszystkich, co o mnie mówią,
Bądź, w oczach, które mnie widzą,
Bądź, w uszach, które mnie słyszą,
Bądź, Jezu ze mną!
Ogarnij mnie ze wszystkich stron.
Amen.