Koronka dla świętych dusz w Czyśćcu

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: De Profundis (Psalm 130) Z głębokości wołam do Ciebie, Panie, Panie, wysłuchaj głosu mego! Nachyl swe ucho na głos mojego błagania. Jeśli zachowasz pamięć o grzechach, Panie, Panie, któż się ostoi? Ale Ty udzielasz przebaczenia, aby Ci ze czcią służono. Pokładam nadzieję w Panu, dusza moja pokłada nadzieję  Jego słowie, dusza moja oczekuje Pana. Bardziej, niż strażnicy poranka, niech Izrael wygląda Pana. U Pana jest bowiem łaska, u Niego obfite odkupienie. On odkupi Izraela ze wszystkich jego grzechów.

Na pierwszym dużym paciorku: Ojcze nasz…

Na pierwszym małym paciorku: Akt Wiary: O mój Boże, wierzę, że Ty jeden Bóg w trzech Osób Boskich, Ojca, Syna i Ducha Świętego, wierzę, że Twój Boski Syn stał się człowiekiem i umarł za nasze grzechy, i że On przyjdzie sądzić żywych i zmarłych. Uważam, że te i wszystkie prawdy, które Święty Kościół katolicki naucza, żeś ujawnił je, którzy nie mylisz się, ani nie zwodzisz.

Na drugim małym paciorku: Akt Nadziei: O mój Boże, powołując się na Twoją wszechmoc i miłosierdzie nieskończone mam nadzieję otrzymać przebaczenie moich grzechów, pomocy łaski Twojej, i życie wieczne, przez zasługi Jezusa Chrystusa, mojego Pana i Zbawiciela.

Na trzecim małym paciorku: Akt Miłości: O mój Boże, kocham Cię ponad wszystko, z całego serca i duszy, bo Ty jesteś dobry i godny miłości. Mam miłować bliźnich jak siebie z miłości do Ciebie. Wybaczam wszystkim, którzy ranili mnie, i proszę o przebaczenie wszystkich, których ja raniłem.

Na drugim dużym paciorku: Chwała Ojcu..

Na 4 częściach po 10 małych paciorków każda: Słodkie Serce Maryi, bądź moim zbawieniem.

Po każdym dziesiątku: Wieczny odpoczynek racz im dać, Panie, a światłość wiekuista niechaj im świeci. Przez Miłosierdzie Boże niech odpoczywają w Pokoju wiecznym. Amen.

Modlitwa na zakończenie: O najbardziej delikatne Serce Jezusa, zawsze obecny w Najświętszym Sakramencie, zawsze spożywane z żarliwej miłości do biednych dusz w czyśćcu niewoli, zmiłuj się nad duszami naszych zmarłych przyjaciół i krewnych, zwłaszcza tych, którzy byli w pobliżu i drogie dla nas w życiu. Przynieś je z dala od cienia wygnania do jasnego nieba, gdzie dom. Mamy nadzieję, że Ty Jezu i Twoja Matka dacie im wieczną błogość. Amen.

Jezu w Najświętszym Sakramencie, zmiłuj się nad duszami wiernych zmarłych. Amen.

***

40 paciorków tego różańca symbolizuje 40 godzin. Nasz Pan Jezus zstąpił do piekieł, aby zapewnić duszom zbawienie, które umarły przed Jego Narodzeniem.