Koronka za dusze czyśćcowe (Błogosławionego Księdza Jakuba Alberione)


26 LISTOPADA – Wspomnienie Błogosławionego Jakuba Alberione, Prezbitera.

W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

1. Boże mój, Stwórco i Zbawicielu, wierzę, że ze swej sprawiedliwości przeznaczyłeś czyściec dla dusz, które przechodzą do wieczności nie wypłaciwszy się całkowicie z długów i kar. Wierzę również, że w Twym miłosierdziu przyjmujesz modlitwy, zwłaszcza ofiarę Mszy Świętej dla ich ulgi i uwolnienia. Ożyw mą wiarę i wzbudź uczucia miłości względem tych drogich braci cierpiących.

Wieczny odpoczynek…

2. Panie Jezu Chryste, Królu Chwały, za wstawiennictwem Matki Najświętszej i wszystkich Świętych, wybaw dusze wiernych zmarłych z mąk czyśćcowych. A przez wstawiennictwo Świętego Michała, Księcia Wojska Niebieskiego, wprowadź je do światłości świętej, którą Pan Bóg przyobiecał Abrahamowi i jego potomkom. Składam Ci, Panie, ofiary, modlitwy pochwalne, przyjmij je za te dusze i spraw, niech przejdą do wiecznej radości.

Wieczny odpoczynek…

3. Jezu, Dobry Mistrzu, polecam Ci dusze, z którymi wiąże mnie ściślejszy obowiązek wdzięczności, sprawiedliwości, miłości i pokrewieństwa: rodziców, dobrodziejów, członków zgromadzenia i krewnych. Polecam Ci osoby, które na ziemi miały większą odpowiedzialność: kapłanów, zakonników, rządzących i przełożonych. Pomnij też na dusze zapomniane i te, które żywiły szczególny nabożeństwo Jezusa Mistrza, Królowej Apostołów i Świętego Pawła Apostoła. Racz je niebawem wezwać do wiecznej szczęśliwości.

Wieczny odpoczynek…

4. Jezu, Boski Mistrzu, dziękuję Ci, żeś zstąpił z Nieba, aby przez swą naukę, świętość i śmierć uwolnić człowieka od wszelkiego zła. Polecam Ci dusze znajdujące się w czyśćcu z powodu zła płynącego z prasy, kina, radia i telewizji. Spodziewam się, że gdy te dusze zostaną wybawione z mąk czyśćcowych i wprowadzone do wiecznej radości, będą modlić się i błagać za nasz świat, aby wszelkie dobra przez Ciebie użyczone do podniesienia stopy życiowej, były również użyte do apostolstwa i życia wiecznego.

Wieczny odpoczynek…

5. Jezu Miłosierny, przez Twą bolesną Mękę i przez Miłość, jaką żywisz ku mnie, proszę Cię przebacz mi – w tym albo w przyszłym życiu – kary, na które zasłużyłem / zasłużyłam przez moje liczne grzechy. Udziel mi ducha pokory, delikatności sumienia, nienawiści do wszelkiego dobrowolnego grzechu powszedniego i usposobienia potrzebnego do zyskania odpustów. Zobowiązuję się wspomagać w miarę moich możliwości dusze czyśćcowe, a Ty, Nieskończona Dobroci, napełnij mnie coraz żywszą gorliwością, aby dusza moja, uwolniona z węzłów ciała, mogła zaraz być dopuszczona do oglądania Ciebie na zawsze w Niebie.

Wieczny odpoczynek…

***

Modlitewnik za zmarłych – Za tych, co odeszli… Autor: Ks. Vito Morelli Tłumaczenie: Krystyna Kozak. Wydawnictwo: JEDNOŚĆ, 2016 rok.