Koronka do Świętego Krzysztofa


ŚWIĘTY KRZYSZTOF JEST PATRONEM KIEROWCÓW, PODRÓŻUJĄCYCH, MARYNARZY, PIELGRZYMÓW, PRZEWOŹNIKÓW, TURYSTÓW I ŻEGLARZY. ORĘDUJE ZA LUDŹMI W ŚMIERTELNYCH NIEBEZPIECZEŃSTWACH. JEGO WSPOMNIENIE W KOŚCIELE OBCHODZI SIĘ 25 LIPCA. W TYM DNIU ŚWIĘCI SIĘ WSZELKIEGO RODZAJU POJAZDY MECHANICZNE.

Należy do tzw. Czternastu Świętych Wspomożycieli.


W Imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.

Na krzyżyku: Wierzę w Boga…

Na pierwszym paciorku: O Panie, daj mi pewną rękę, dobre oko, doskonałą uwagę, bym nie pozostawił za sobą płaczącego człowieka. Ty jesteś Dawcą Życia – proszę Cię przeto, spraw, bym nie stał się przyczyną śmierci tych, którym Ty dałeś życie. Zachowaj, o Panie, wszystkich, którzy będą mi towarzyszyć, od jakichkolwiek nieszczęść i wypadków. Naucz mnie, bym kierował pojazdem dla dobra drugich i umiał opanować pokusę przekraczania granicy bezpieczeństwa szybkości. Spraw, aby piękno tego świata, który stworzyłeś, wraz z radością Twej łaski mogły mi towarzyszyć na wszystkich drogach moich. Amen.

Na trzech częściach po 3 paciorki każda:

Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Chwała Ojcu…

Na zakończenie: Na medaliku ze Św. Krzysztofem:

Święty Krzysztofie, patronie kierowców i podróżujących, chroń mnie i prowadź bezpiecznie do mojego przeznaczenia. Amen.

***

Dom Wydawniczy Rafael, Kraków 2015 rok. http://rafael.pl/